Gå til innhold

Lexus...

Ranger emnet


Dr_S

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Originally posted by Vargtass

Fet bil det der. Liker alikevel bmw 3serie bedre .. is 200 er jo enkelt og greit en 3 serie laget i japan.

 

Det eneste som er likt mellom de bilene er at de har bakhjulsstrekk og samme slagvolum! Der stopper likhetene spør du meg! Syntes dagens 3 serie virker litt billig, og med det ryktet BMW har om dagen så ville jeg helt klart valgt Lexusen. IS200 er en meget stilig bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Synes det er artig at Lexus har valgt å lage en konkurrent til 3-serie. Grunnkonsepetet er jo ganske likt, men resultatet ganske forskjellig. IS200 likner nok mer på forrige generasjon 3-serie (E36), som var ganske "kjøreglad", enn dagens mer komfortorienterte (E46). Et pluss i mine øyne, er at det ikke er alt for mange av dem på norske veier ennå.

 

Effektmessig kunne en jo alltids ønske seg litt mer, og Turbo er jo en mulighet. Men TTE (Toyota Team Europe) lager et "Bolt on" kompressor-kit til IS200. Dette er nok den billigste måten å gi denne bilen den effekten den fortjener. Synd det blir så dyrt i Norge om det skal gjøres lovlig:mad: Jeg vet ikke om noen som har gjort det her i Norge ennå, men i Storbritannia og nedover i Europa er det en del.

 

Med dette kittet får IS200'en omtrent samme effekt som IS300, men IS200'en har jo fordelen av 6-trinns manuell kasse, mens IS300 kun leveres med 5-trinns automat.

 

Mvh,

LavaIS

 

_________________________

http://www.teamlexus.co.uk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er ikke sikker på om det er en versjon som er levert fra fabrikk. Tror det er TOM'S som utstyrer 210hk versjonen med Turbo. Den er uansett basert på en 2 liters 4-sylindret versjon med mer avansert ventilstyring enn den 6-sylindrede som selges her i landet, som ikke så vanlig i Japan, for den er den svakeste...:rolleyes:

 

Ellers vet jeg at det er en i australia som har fått montert turbo på IS'en sin. Vet ikke effekten, men den går omtrent som en manuell en med kompressor, selv om han har automat.:cool:

Han har nok muligheten til å skru opp trykket en del også, men det er anbefalt å oppgradere motoren innvendig først, i hvert fall før en passerer 250hk.

 

Her er en liten videosnutt med en IS/Altezza som er trimmet til 380hk... :D

http://www.teamrmotorsports.com/Tuned_Toyota_Altezza.asf

 

Mvh,

LavaIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår