Danieluh Skrevet Mars 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2013 Heisann Jeg hadde brudd i en sensor på venstre side bak på 99-mod Chrysler Neon. Byttet med en fra en Stratus som stod på det lokale høggeriet. Den "nye" sensoren hadde riktig ohm, men så ikke helt god ut. Jeg prøvde uansett siden det var alt jeg hadde. Etter byttet lyser ikke lenger ABS-lampa ved oppstart, men den starter å lyse når jeg passerer ca. 20 km/t. "Platene" i sensoren var på en måte litt splitta, så er vel sannsynlig at det er denne som er dårlig? Hva kan evt ellers være feil om sensorene er bra og tennene er rene? Jeg har forsøkt å finne ABS-sensor venstre bak på nett, men finner ingen på ebay eller noe annet sted på nett, som sender til Norge. Noen som kan hjelpe meg å finne? Takker for all hjelp! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Mars 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2013 (endret) Rockauto.com har denne sensoren og koster ca 450 kr+frakt. Ellers kan du prøve steinar stolen her i norge. Tror ikke en abs-sensor fra stratus passer på neon,snakker vel ikke med styreenheten. Du kan også prøve PhoenixUScars i tønsberg. Endret Mars 15, 2013 av Rsele Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danieluh Skrevet Mars 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2013 Takk for godt svar! :) Så på Rockauto.com 208,- for sensor bak. La i handlekurven, blei opptatt med noe annet i 2 min, og da jeg skulle fylle ut for å kjøpe var den borte. :S Uflaks hvis den faktisk blei solgt rett forran øynene mine. :( Har sendt mail til de to andre da, så får vi se hva de sier. Den på Stratus har samme kontakt, ser lik ut, passer i hullet, har lik motstand og skulle være samme sensor i følge noen som tipsa meg tidligere. Bare metallbitene som gjør det mulig å skru den fast som er annerledes så vidt jeg kan se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg