omatic Skrevet Mars 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2013 Hei. Har en passat 2004 stv som legger kjøleveske. Har gått over slanger og div og finner ikke lekkasjen, har også sjekket rundt i motor rommet uten at jeg finner ut av hvor det havner. Har også sjekket oljen min for å se om det er noe vann i den, men den er like blank og fin, det kommer heller ikke noe vann eller spesielt farget eksos ut av potta så tyder ikke at det er topp pakningen eller slik jeg forstår det. Det eneste stedet jeg har funnet noe fukt er på en liten tapp som sitter under ekspansjontanken til kjølevæska (der det renner ut om du kliner når du fyller på, legger ved at bilde som illustrerer). Er det noen som har noen forslag til hva som kan være galt eller andre ting jeg kan sjekke? Lekker ikke sånn veldig mye, om jeg ikke fyller på får jeg alarmen for lavt nivå ca en gang pr uke. [ATTACH]37070[/ATTACH] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omatic Skrevet Mars 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2013 update: Har prøvd å bytte lokket til ekspansjontanken og det hjalp ikke en dritt. På pluss siden så ser det ut til at jeg har funnet ut hvor det havner. Virker som det som lekker ut legger seg helt fremme på passager siden av motorrommet bak høyre frontlykt helt nederst på "gulvet" i motor rommet. Ser ikke hvor det kommer fra da, kan det være radiatoren som er sprekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2013 Det beste er og få satt på trykk på kjølesystemet, da vil det være ganske lett og se hvor det kommer i fra. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omatic Skrevet Mars 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2013 Hvordan gjøres dette? Et slags sett eller noe jeg får kjøpt på mekonomen eller tilsvarende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2013 Ja, du kan få kjøpt sett ja, men de koster ofte ganske mye da de kan brukes på mange biler. Trykktestersett for radiator - Biltema slik et for eksempel. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg