Gå til innhold

Hvilken topp til 2,4 CIH ?

Ranger emnet


kiemen

Anbefalte innlegg

2.0-kammen er i alle fall den "vasseste" orginalkammen.

 

Generelt sett så har motorer med større volum større forbrenningskammer og større ventiler, så ved å montere topp frå mindre motor får du ofte høyere komp, men litt mere astma.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt å bruke toppen som den er orginal, eller skal du porte den?

Hva bruksområde har du tenkt deg med motoren?

Skal du kjøre innsprut eller forgasser?

 

2,2i toppen er den toppen som gir mest hk orginalt. (orginalt 40/45mm ventiler)

 

Ønsker du mere kompresjon så faller valget på en preppa 2,0l topp. (Høy moment på lavt turtall, men momentkurven vil snu veldig tidlig). Vil trenge litt bearbeiding for å oppnå noe over 125hk.

1,9 toppen har alt for små ventiler orginalt, men flower meget bra i forhold til kanaldimensjonene om portet riktig og utstyrt med 37/42 eller 40/45mm ventiler.

Endret av TMB

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår