Joten Skrevet Februar 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2013 Hei, Jeg har en 1.6 2000 mod b5 avant med manuell kasse. Har lagt merke til at det kommer en del hvit eksos fra bilen, mere enn normalt, men ikke alt for mye. Har peilet både kjøleveske, frostveske og olje, men kan ikke se at det er blitt noe mindre. Det virker som det er ett hull i eksosen rett før bakre potte, kan dette gjøre at det kommer en del hvit eksos? Det pleier som regel å bli mindre når bilen er blitt varm, men det er en del mere enn normalt. Noen forslag? Takker for all hjelp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Februar 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2013 Uforbrent drivstoff på kald motor? Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joten Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2013 Uforbrent drivstoff på kald motor? Det kan kanskje være, for jeg har lagt merke til at den ''spytter'' ut litt blank veske, men har trodd dette var vann. Er redd for motorfeil, men den går feilfritt. Er ikke ujevn turtall på tomgang osv. Har jeg noe å være redd for? Noe jeg kan fikse selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Februar 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2013 Kan jo ta en diagnose for og se om det ligger noen feilkoder der. Er normalt at det kommer kondens i fra eksosen, lukter fort om det er bensin som kommer ut. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPedro Skrevet Februar 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2013 er nok bare kondens.. du hadde lukta om det er uforbrent bensin Siter -Audi S6 2.2T 1997 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joten Skrevet Februar 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2013 er nok bare kondens.. du hadde lukta om det er uforbrent bensin Ja, det lukter absolutt ingenting. Bilen ble kjøpt tidlig i februar, da hadde den stått stille siden midten av desember. Er det så enkelt som å helle litt kondensfjerner i tanken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2013 IKKE kondensfjerner uansett!!!! Varm eksos, kaldt eksosrør og varm eksos ut i kald luft gir kondensrøyk. Så lenge det ikke forsvinner kjølevæske er dette helt normalt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joten Skrevet Februar 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2013 IKKE kondensfjerner uansett!!!! Varm eksos, kaldt eksosrør og varm eksos ut i kald luft gir kondensrøyk. Så lenge det ikke forsvinner kjølevæske er dette helt normalt Kjørte bilen i nesten 3t og fyldte full tank, da var det ingen hvit røyk lenger :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg