Quattro73 Skrevet Februar 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2013 Om noe er forskjøvet så kan det gå ut over lagre i girkassen (utgående) og drivknutene. Er ingen stor sak å rette opp motor/gir. Det er ikke bare eksosen som lager lyd da, at den tar borti ved svinging til den ene siden? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
captenen Skrevet Februar 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2013 Det er ikke eksosen tror jeg for den reprasjonen av flexileddet holdt bare en stund.Måtte bytte frontrøret til den nye typen med flens og fikk sveiset på en flens på katalysatoren så jeg slapp å bytte denne!Har en del å gå etter nå.Tusen takk for råd og tips!Jobber du med vw eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2013 Vi er her for å hjelpe hverandre :) Nei, jobber ikke med VW, jobber som elektriker ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
captenen Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2013 Bare et spørsmål til.Hvis lagret i girkassa har gått,skulle ikke det kommet ulyd når jeg kjører rett fram og til høyre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2013 Ikke nødvendigvis, defekte lagre kan lage lyd ved aksiale krefter. Men nå er det ikke sikkert det er lager i girkassen som er defekt heller ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
captenen Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2013 Bare en tanke.Etter ulyden kom har jeg kjørt veldig pent i venstresving,unngått gasspådrag og belastning.Ulyden kan jo komme at det blir stor belastning på drivknutene under sving hvis det ikke er aksial vandring på venstre side.Får håpe ulyden gir seg hvis jeg får flyttet motor litt,eller tror du at noe har røket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2013 Ofte er det enklere å gå ut å sjekke enn å sitte i stua å gruble ;) Derfor, ha deg ut og sjekk, du får da svar på om det er dette som er problemet, for om ikke så hjelper det lite å sentrere motor/girkasse. Du sa lyden begynte etter eksosrep. der motor ble løftet, er derfor sansynlig å tro dette kan være årsaken. Kan være selve drivkunten som lager lyd da den står i aksialt spenn, trenger ikke være et lager. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
captenen Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2013 Ikke meningen å mase men har et spørsmål til.Må bilen stå på hjulene når jeg sjekker om drivakslene har aksial klaring eller kan jeg jekke den opp og ta av hjulet for å lettere å komme til drivakslingene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2013 Ja, for å få noenlunde samme scenario som når du kjører så må den stå på bakken. Når bilen jekkes opp så vil hjulene senke seg og avstanden mellom girkasse og hjullager vil da øke. Derfor må den stå på bakken :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
captenen Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2013 Nå har jeg fått sjekket om drivakselen har frispill.Den står ikke i spenn.Har ca 3mm frispill,både ved sving til venstre og høyre.Er det samme på høyre side også.Nå er ulyden borte så det må ha hvert det gamle frontrøret på eksosen som har laget problemet.Ser ut som det kan ha gnisset borti stabstaget under sving.Var noen merker på det.Har nå nytt frontrør og nå er det klaring.Jeg har ikke noen annen forklaring på problemet.Håper det var problemet.Takk for gode råd og tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg