Opelvectrastian Skrevet Januar 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2013 Hei! Her om dagen når eg skulle ut å kjøre, så tok eg på tenninga som vanlig, og da begynte det å blinke i motorlampen (orange lys) å da ville jo selfølgelig ikkje bilen starte, for da slår den inn startsperra.. Så da satt eg og leste litt i haynes manualen min, og ventet 2 - 3 minutt, å da kunne eg starte bilen igjen, men tok litt tid.. Så kjørte eg den heim uten problem, å når eg skulle ut å kjøre i dag, starten bilen med eingong, å kom ut på hovudveien, kjørt 10 - 15 meter så begynte den å nappe å rykke no forferdeligt! å motorlampa begynte å blinke.. å ABS lys og TC lys kom på (Traction Controll). Så stoppet bilen helt.. og måtte stå og kjinde fleire gonger før den startet igjen, å kjørte heim å parkerte den, kunne ikkje sleppe gassen da den ville stoppe.. å nå står den i garasjen å der får den stå til eg får fikset dette, trenger bil kvar dag så håper på kjapt å bra svar så eg får fikset dette snarest! :) Siter Stian Selle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2013 Første du må få gjort er og lese ut feilkoder, siden bilen fusker samtidig som du får opp abs lampe og tc lampe så spørs det om det mangler signal noe sted, muligens veivføler samtidig som den er tungstartet. Hvorfor den slår inn på startsperra samtidig skjønner jeg ikke helt, men det kan være tilfeldig om det et dårlig kontakt mellom nøkkel og nøkkelleser. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelvectrastian Skrevet Januar 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2013 Takker for bra svar! Tenkte litt å prøve å ta utav chip"en i nøkkelen for å sjå om det hjelper, har lest tidlegere her på formuet at det er folk som har gjort det og det har hjulpet for dei, så lurer på om chip"en er dårlige å bilen gir signal om at den ikkje kjenner igjen nøkkel å da den slår på startsperre.. Eller er dette helt ulogisk? Siter Stian Selle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2013 Om du tar ut chippen av nøkkelen så får du hvertfall ikke starta bilen for det går signal mellom chippen og bilen når du setter nøkkelen i tenninga. Har du en nøkkel til du kan prøve med da? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelvectrastian Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2013 Okey.. Nei har bare ein nøkkel.. Så nåken så har nåke tips om ka eg ska gjer, skal ta ein diagnose test på den, men tenkte da va billigere å finna ut av da sjøl.. Siter Stian Selle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2013 Du får kjøpt diagnosekabel på ebay som du kan koble til en bærbar pc og lese ut selv. Søk etter "Opcom" på ebay. Pass på at du får med cd i tillegg Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelvectrastian Skrevet Januar 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2013 Ok takk :) Siter Stian Selle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg