Tiller Skrevet Desember 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2012 01 Kangoo 1,4 bensin. Varsellyset for "avgass" eller katalysator lyset kom på under kjøring. Jeg stoppet bilen med en gang siden jeg var usikker på hva det var. Når jeg skulle prøve å starte igjen var den tungstarta og det kjentes ut som den bare gikk på 3 sylindere. Fikk da tauet bilen hjem. Prøvde å starte den hjemme, men da ville den ikke starte. Prøvde ikke mer enn 2 ganger da jeg ikke ville gjøre noe galt. Hva kan være feilen? Katalysatoren, innsprøytningsdyser, lambda?? Setter stor pris på hjelp da jeg bruker denne daglig. Dette er lyset som kom på: Siter Alfa Romeo 159 SportWagonFiat 850 Sedan Puch Maxi S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Desember 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2012 Muligens feil på coil o.l få lest ut feilkoder, det er umulig å si noe sikkert da den lampa kan generere flere ti talls mulige feil. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2012 Muligens feil på coil o.l få lest ut feilkoder, det er umulig å si noe sikkert da den lampa kan generere flere ti talls mulige feil. Så feil med coilen kan utløse "avgass" feilmelding? Siter Alfa Romeo 159 SportWagonFiat 850 Sedan Puch Maxi S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Desember 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2012 Ja Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2012 Fant ut av det nå! Skrudde av bensinslangen til injection systemet og tappet ut litt bensin.....eller det som skulle ha vært bensin. Der var det 50-50 med bensin og vann. Kjørte opp på bensinsasjonen som jeg fylte på rett før dette skjedde. Der hadde de 12 andre biler med samme problem. Pga kraftig snøsmelting og regn hadde det kommet inn vann i systemene deres. Så det var bare å sette bilen der så skulle de fikse det. Så om noen andre har fylt bensin på Best på Tolvsrød i går kveld og har problemer med bilen er det bare å kjøre/taue den dit. Siter Alfa Romeo 159 SportWagonFiat 850 Sedan Puch Maxi S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Januar 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2013 Et mislykket bensinbrekk på Tolvsrød ga flere bileiere vann på tanken og fullt motorhavari søndag. Siter Alfa Romeo 159 SportWagonFiat 850 Sedan Puch Maxi S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg