TKarlsen Skrevet Desember 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2012 (endret) Per dags dato har jeg en enkel basskasse bak i bilen. Helt standard mellom veggene bygd, med akuratt antall liter som elementene skal ha + forsterkeren skrudd fast mellom basskassa og setene.Synes det er litt kjedelig og vil gjøre om litt. Har sittet nå ikveld og tegnet og tenket litt. Savner det å ha stasjonsvogn muligheten. Altså slå ned baksete og ha god plass. Så jeg vil nå bygge alt ned i gulvet og reservehjulsbrønnen.Planen: Dra ut gulvet og vegger. Fjerne originale bass "kassa". Dempe vegger og gulv. Sette tilbake veggene. Så lage nytt gulv. Felle ned forsterkeren i det nye gulvet, sånn at kun toppen synes og går i kant med gulvet. (pga kjølinga) + rund MDF kasse de selger hos Dynabel til å ha nedi reservehjulsbrønnen som basskasse.Tegning:Og med stofftrekk:Formen på gulvet skal ikke være helt rette. Skal følge formen på veggene.Nå? :) Hva synes folket? Noe dere ville ha forandret på? Endret Oktober 28, 2013 av TKarlsen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegadriver95 Skrevet Desember 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2012 Ser jo bra ut dette ? :) Liker det jeg ser TKarlsen :) hvordan program tegner du med ? :) Siter - Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2012 Google SketchUp 7 :) Ikke det mest avanserte programmet, men holder i massevis :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegadriver95 Skrevet Desember 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2012 Okei, jeg får laste det ned, å sette meg ned og tegne litt jeg og da :) Takk ! :) Siter - Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2012 Blir helt topp det der. Har selv en 15" i hjulbrønnen på mei E34 touring, men jeg har ikke kjøpt noe kasse, jeg har bare laget en firkantet ramme rundt brønnen og skrudd plata i den. Dette kommer under selve gulvet baki, så der har jeg skjært ut et hull som er like stort som ytterdiameteren på suben, og fellt inn svartlakkede alurør som "grill" over suben. Hvilken sub har du planer om å bruke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2012 (endret) Jeg har ikke helt bestemt meg for sub enda. Har 2stk 12" Focal P30DB nå i bilen, men jeg skal bare ha et element i nye kassa/prosjektet. Så jeg prøver å selge de focalene jeg har nå og skal kjøpe nytt element. Litt lyst på 15" bak i der, men blir nok en enkelt 12". Tar gjerne mot forslag, 2000kr prisklassen. Jeg har 600W, på 4ohm på forsterkeren til subben. (Dynabel BF0756) Trenger ikke å være noe ekstremt, skal aldri være med på noe dB drag, eller noe sånt :) Vil bare ha en som spiller pent :) Et element jeg har sett litt på er Focal 33V1 Endret Desember 30, 2012 av TKarlsen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2013 (endret) Focal 33V1 er ikke noe dumt valg :) Ellers så kan dette også være et godt valg: http://www.autodesign.no/subwoofere/8-10-12-15-18/15-subwoofer/gladen-rs-15-fa-15 Endret Januar 1, 2013 av cossiemk1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2013 (endret) Blir nok et Focal element. Har Focal elementer overalt i bilen ellers (frontdører) + et Focal klistremerke på siden av bilen :) Vurderer også de elementene jeg har nå. Prøve å få plass til 2stk, Focal P30db nedi en felles kasse. Ulempen er at et element "krever" 25liter minimum, så jeg trenger en rund kasse på da 50liter ++. Dynabel selger en, men usikker på om den vil passe nedi reservehjulsbrønnen. Diameteren på et standard 195/65R15 hjul er 63.45 cm, og den runde kassa Dynabel selger er 65cm i diameter. Endret Januar 1, 2013 av TKarlsen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SindreD Skrevet Januar 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 Ser bra ut dette! :D følger med Siter -BMW E34 525i 24v 1992 -Skoda Octavia RS 2.0tdi, 205hk, 425nm 2007 (SOLGT) -Ford Mondeo 1.8 16v 2003 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2013 Starter så fort det blir bedre vær ute. Har ingen garasje å stå i lengre, så kan ta litt tid før jeg starter :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2013 Mens jeg venter på bedre vær så begynte jeg med noe annet på bilen. Byttet front høytalere.Fikk jo bilen med ferdig sprengte høytalere. Så de ble fort byttet ut med et sett med Focal Access 165 CA1 jeg hadde liggende. Midlertidig løsning.Men nå idag har jeg fått byttet ut de med et sett med Focal PS165. Og ja, lyden ble bedre :)(Venstre= Gammelt, høyre = Nytt)Og ja, det var trangt. Og ja, jeg fikk plass til alt i døra til slutt :P Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegadriver95 Skrevet Februar 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2013 Du har ikke noen bilder av det montert da ? :) Siter - Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2013 (endret) jo, har noen bilder :) (Dårlig kvalitet pga mobil kamera)Woofer, ikke noe spes å si. Passet perfekt, og skrue hullene passetDiskanten passet 90%. Måtte tilpasse bøylen, og lage nytt hull til låse bøylen.Filterene ble plassert bak lommene nederst på dørtrekket. Endret Oktober 28, 2013 av TKarlsen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegadriver95 Skrevet Februar 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2013 Ikke værst :) Siter - Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2013 Ble greit, og lyden ble jo bare helt nydelig :D Kan jo legge til at dørene også er dempet :) Så nå håper jeg at jeg er ferdig med dørene :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg