Gå til innhold

Krav til motorbytte 850

Ranger emnet


Ladda på

Anbefalte innlegg

Alt går, men noe krever mye mere.

 

B230FK er en 4 syl stålblokk kalt rødmotor, den passer rett i 240, 740 og 940, og går noenlunde greit i de fleste RWD volvoer.

 

Din 850 har en såkalt hvitmotor, den motoren er kun levert til FWD og AWD(med unntaket 960/S90 2.5/3.0 24V).

B4204, B5234, B5254, B6254, B6304 er eksempler på motorkoder(de to siste er R6 og iallefall ikke levert i 850)

 

Skal du ha turbomotor i din bil ville jeg forsøkt å byttet ut motoren du har liggende i eks. B5254T eller noe slikt.

 

7 og 9 serien er ganske så like biler, 8-serien er noe helt annet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går, men noe krever mye mere.

 

B230FK er en 4 syl stålblokk kalt rødmotor, den passer rett i 240, 740 og 940, og går noenlunde greit i de fleste RWD volvoer.

 

Din 850 har en såkalt hvitmotor, den motoren er kun levert til FWD og AWD(med unntaket 960/S90 2.5/3.0 24V).

B4204, B5234, B5254, B6254, B6304 er eksempler på motorkoder(de to siste er R6 og iallefall ikke levert i 850)

 

Skal du ha turbomotor i din bil ville jeg forsøkt å byttet ut motoren du har liggende i eks. B5254T eller noe slikt.

 

7 og 9 serien er ganske så like biler, 8-serien er noe helt annet.

 

 

 

så rødmotor passer best på rwd? mens hvit fwd? de fargene her, betyr det retninga på blokka el, eller åssen motoren står? eller bare betegnelsen på at det er 4syl og stålblokk?

 

ja da må jeg se om jeg kanskje kan få solgt eller bytta den....

 

Har også en 2l turbo fra en s40 som også har bare gått 120 000... er det noe å bruke?

må bare spørre litt dumt til jeg kommer inni det her.

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødmotoren står bestandig på langs, den hvite sitter begge veier. Men det er ikke samme boltdeling mot girkassa, så glem den ombyggingen, det blir MYE jobb.

S40 motor er heller ikke noe alternativ

 

Aha! er det det betyr ja... nei da blir det litt for mye styr....

får heller få tak i en motor som Einar nevte over her.

 

 

har dere noen forslag på hvilken motorer som kan brukes?

 

og som er greie å godkjenne... har ventilerte brembo så bremser skal ikke være no prob...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår