Vebilen Skrevet Desember 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2012 Hei, JEg har nylig kjøpt en Hiace '97, 4x4. Merket i går at det kom ulyd fra drivaksel/leddet ved venstresving, måtte fortsette å kjøre så etter et par mil var ulyden der hele tia, ved sving og rett frem kjøring. Så jeg tipper det er drivleddet som er gåent, og tenkte å skifte det. Så jeg gikk inn på mekonomen for å se pris osv, men fant ingen ting. Så lurer på; Er det mulig å bare bytte drivleddet? eller må man ta hele akslingen? Samt jeg har aldri skrudd hiace før, så hvordan er den jobben? tidkrevende eller simple shitt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Desember 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2012 Du må skifte hele akslingen når leddet først har tatt kvelden ja og det er ikke gratis da du nok må på Toyota for og få tak i en ny en. Husker ikke akkurat hvordan det der på hvilken siden. Må muligens av med bremseskive og nav da det sitter i skiva også sitter akslingen skrudd fast på girkassa. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vebilen Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2012 Du må skifte hele akslingen når leddet først har tatt kvelden ja og det er ikke gratis da du nok må på Toyota for og få tak i en ny en. Husker ikke akkurat hvordan det der på hvilken siden. Må muligens av med bremseskive og nav da det sitter i skiva også sitter akslingen skrudd fast på girkassa. Det var det jeg var redd for ja, noen som har formening om ca pris på den da? Akslingen skrudd på girkasse, da mener du vel bare en form for aksel lager? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet Desember 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2012 Finner nok noe her :) Mener de skal passe fra nyere modeller også. www.nbfbildeler.no Må nok gå fram slik opelduude sier. Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Desember 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2012 (endret) Er ikke helt 100% på denne, men tror du kun trenger å bytte yttre drivlled på Hiace. Se litt på den siden her CV Joint Toyota Hiace (Hiace (LCV)) 08/1995 - 04/1998 OJ-0219 Denne kan du få fra UK for 230.- + shipping. Toyota Hi Ace CV Joint Brand New 93 Onwards | eBay Endret Desember 16, 2012 av Urban Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg