Gå til innhold

Traction bars eller lift bars?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Er vel på tide å iverksette vinterens oppgradering av mustangen (66 HT).

Ved burnout opplever jeg ofte at bakdekka/akselen hopper, jeg har blitt tipset om å montere traction bars.

Jeg ser at det også er noe som heter lift bars.

 

Noen som anbefaling til type "bars" jeg bør montere, eventuelt helt andre tiltak for å modernisere hjulopphenget bak?

2014 Skoda Octavia 1.8T 4x4 DSG

1966 Mustang HT 5.0 HO EFI
2003 Skoda Octavia 1.8T 4x4, 1993 Audi S4 2.2T, 1991 VW Passat CL 1.8, 1995 Saab 9000 CS 2.0i Jub, 1991 Honda Civic 1.6 GL, 1979 Ford Escort 1600 Sport
http://amcar.madael.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montere slide-a-link!

er dyrere enn vanli traction bars, men du blir kvitt hjulhoppinga. På min 1970 mustang så er der normale traction bars, men har hjulhopping under burnout uansett..

 

Jeg er ikke så veldi inne i begrepene.

Du har den varianten hvor "baren" er skrudd fast bare på aksel siden og hviler mot fjæra via et gummiavstandsstykke?

Mens slide-a-link er skrudd fast i ramma fremme?

 

Anbefalt type?

2014 Skoda Octavia 1.8T 4x4 DSG

1966 Mustang HT 5.0 HO EFI
2003 Skoda Octavia 1.8T 4x4, 1993 Audi S4 2.2T, 1991 VW Passat CL 1.8, 1995 Saab 9000 CS 2.0i Jub, 1991 Honda Civic 1.6 GL, 1979 Ford Escort 1600 Sport
http://amcar.madael.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så veldi inne i begrepene.

Du har den varianten hvor "baren" er skrudd fast bare på aksel siden og hviler mot fjæra via et gummiavstandsstykke?

Mens slide-a-link er skrudd fast i ramma fremme?

 

Anbefalt type?

 

traction bars er bare et frikanta rør som er skrudd under feste på bakakslingen med en gummi på enden som stopper i innfestningen til bladfjæra når man trør på.

slide-a-link fungerer på samma måte bare at den på en måte har en demper inni som stopper vridningen tidligere å hindrer mest muli rykk å napp. Denne er skrudd fast å slår ikke opp i ramma på samma måte som vanli traction bars.

skal montere competition Engineering sin versjon på min.

Ford Pinto med 332cid stroker.

Ford Mustang med 408cid stroker.

Opel Omega A under ombygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår