audijohn89 Skrevet Desember 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2012 (endret) Kjølevesken blir ikke over ca. 65°C og oljen blir heller ikke varm. Termostaten er ikke gamel og slangen blir heller ikke varm. Men det gjør slangen fra øverst på motoren til øverst på radiatoren. Kan det være en ventil av noe slag som ikke fungerer som den skal? Endret Desember 4, 2012 av audijohn89 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Desember 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2012 Ville gjettet gåen termostat, selv om den ikke er så gammel. Kanskje det er yttertempraturen som påvirker litt? Sleng en papplate foran deler av radiatoren og ta en kjøretur. Begynte det før de lave tempraturene sank innover vårt land? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Desember 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2012 Høres ut som termostaten ikke åpner og lukker skikkelig. Kjøp en original termostat Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Desember 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2012 Har selv haft fler Audi med samme problem. Både som Audi 100 & 80. Dette er noe Audi sliter litt med tror jag. Kjørte med plate foran radiatoren fra november til mars som regel jag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audijohn89 Skrevet Desember 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2012 (endret) Har ikke vært spesielt varm i høst nei men ikke så kald, men blir jo ekstra ille nå som det er så kaldt ute. Hjelper heller ikke særlig på at jeg stor sett bare kjører på flate E6`en, men skal vel i teorien alltid oppnå drifts temperaturen over tid? Endret Desember 4, 2012 av audijohn89 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosi4 Skrevet Desember 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2012 Jeg har aldri opplevd att man får Drift tempratur om Termostaten er gåen,bortsett fra i lange køer men det hjelper lite.Bytt termostaten eller bare ta den ut og sjekk om den funker hvis du tviler ;) Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audijohn89 Skrevet Desember 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2012 Jeg har aldri opplevd att man får Drift tempratur om Termostaten er gåen,bortsett fra i lange køer men det hjelper lite.Bytt termostaten eller bare ta den ut og sjekk om den funker hvis du tviler ;) Hehe litt dårlig skrevet av meg, mente selvfølelig med fungerene termostat. Hvordan ser kjølekretsen ut? (hvordan går kjølevæsken?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosi4 Skrevet Desember 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2012 (endret) Hehe litt dårlig skrevet av meg, mente selvfølelig med fungerene termostat. Hvordan ser kjølekretsen ut? (hvordan går kjølevæsken?) Altså nå spørr jeg dumt her men hvorfor lurer du på det? Ta ut termostaten sjekk den..om nederste slangen fortsatt er kald kan det være fryst eller tett på min audi var kjøle vannet fryst og endte med høl i varme registeret:/ skrevet fra touch telefon Endret Desember 5, 2012 av yosi4 Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg