Gå til innhold

Havarert girkasse til 2003 Avensis 1,8 automat. Umulig å skaffe... :-(

Ranger emnet


pergu2001

Anbefalte innlegg

I august havarerte girkassen på min 2003 Toyota Avensis 1,8 automat. Fikk den på Toyota-verksted med en liten misstanke om at dette ville kunne bli dyrt.

Fikk så beskjed om at kassen nok var deffekt. Toyota sjekket litt rundt, men klarte ikke å skaffe byttekasse til denne umiddelbart hos sine kontakter. Jeg startet da å sjekke rundt på nett i tillegg til at jeg fikk en bekjent med gode kontakter i Europa til å lete. Vel, for å gjøre historien litt kortere, så står bilen enda på verksted, fordi det har vist seg komplett umulig å skaffe byttekasse/brukt kasse til denne bilen.

Når jeg til slutt innser at jeg må benytte meg av Toyota sitt eget tilbud inkludert overhalt kasse, viser det seg at selv ikke de kan skaffe byttekasse. Ny kasse er selvsagt mulig, men til hvilken pris?

Etter å ha snoket litt rundt på diverse forum får jeg en følelse av at dette kan virke som et problem på ganske mange biler av denne modellen.

Det ser til syvende og sist ut til at jeg blir nødt til å sende bilen fra Vesterålen og sørover til Østlandet hvor så girkassen blir demonter, sendt til Litauen for overehaling, og så returnert til Norge.

Hvis noen har noen gode tips om hvordan jeg kan få tak i brukt kasse vil jeg være svært takknemlig.

Har opplevd Toyota lokalt som svært hyggelige og imøtekommende, men de har ikke kunnet bidra med mye nyttig i dette tilfellet. Ved henvendelser dit har det ikke vært mye nyttig informasjon å få. :fire:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som kan gi et tips om dette?

 

Har du spurt de på toyota om det går ann å bytte til en manuell kasse ?, vet dette er gjort på mangen toyota modeller. Bare tanken med at en ny kasse kan gå i stykker er jo kjip ! Men en overhaulig på kassen gjør vell susen med mindre den er knust !

Eventuelt så har de vell overhalig kit til slike kasser, åsså bruke qmi gearkassebehandlig på den etterpå. Vet de seller brukte kasser på bilopphøggerier som er gått 400 000+ og krever 8000,- for de , men da er det vell bedre og overhalen den ? Skal se om jeg finner overhauling kit på nett viss dette er en mulighet ?

2002 Toyota Avensis T22 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du en side med alle mod i 2003

ToyoDIY.com

det forskellige modellene.

Men du må finne chassi nr ditt og leite utifra det. Så finner du frem. Ser et overhauligskit ligger til disse atomatene på 250euro åsså kan en plusse på den fine norske momsen etterpå ! Håper du fikk en liten ledetrå .. :D

2002 Toyota Avensis T22 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår