topfuel Skrevet November 27, 2012 Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 Har nå fått audien til og gå pent,med ett turbotrykk på 0,4 til 0.6 ved fullt gasspådrag,,,meeeen målte 0-100 her om dagen på 12,9 sec,,,kan jo ikke vere riktig,,,hva skal dette vere egentlig,,bilen kjenns daffen ut,men turbotrykk er jo der,,,bilen smålugger litt ved pådrag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2td Skrevet November 27, 2012 Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 haha:P. min s4 gjør det på 4.9sec. så er vel noe som ikke stemmer. 1,8T du har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 27, 2012 Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 Burde vel klare 0-100 på 8-9 se orginalt.. Nå blir du jo frakjørt av en orginal 110hk tdi.. Er det noen feilkoder som kommer opp?? Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
topfuel Skrevet November 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 Ja det er 1.8tq og nei ingen feilkoder,,fatter ikke dette,har jo trykk på innsug,kan det vere coiler tenning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 27, 2012 Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 Har du sjekket luft masse måleren?? Er ikke sikker men lurer på om det om opp feilkoder vis det ble feil på coil. Men det er nok folk her som kan mye mere om dette enn meg. Så får vel svar når noen av dem logger på.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
topfuel Skrevet November 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 skal sjekke denne nå,,har en bosch liggenes og en biltema sitter i Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 27, 2012 Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 Vis du har vagcom så få noen til å kjøre bilen for deg så an du se på verdiene fra lmm mens blien er drift, eller vis du kan så er det jo best å kjøre å lagen en logg av lmm.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
topfuel Skrevet November 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 har vagcom,men bare den enkle gratis versjon..men det og vite de riktige verdiene,,noen som vet hva det skal vere,er litt grønn på dettte,mer og lese feilkoder og slette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
topfuel Skrevet November 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 også dette med og bytte lmm,,,noen mener at man skal resette system ved og ta av batteri,andre ikke,,hva er vel riktig, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 27, 2012 Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 Når du kjører så gir på rolig skal verdiene stige, som oftes vis den er def så varierer det helt vilt.. Har ikke eksakte verdier men kontroller signalspenningen ved tenning på (ca 1.1-1,3 volt), ved tomgang (ca 1,7-2,2 volt) og ved gasspådrag ( ca 4,5 volt). Eksakte verdier er avhengig av type luftmassemåler. Ved en dårlig luftmassemåler vil signalspenningen normalt ikke komme opp i maksimalverdien, normalt over 4 volt, men ligge på for eksempel maks 3,5 volt. Er det mistanke om feil på luftmassemåleren, kan den kobles ut. Prøvekjør bilen, den vil normalt gå bedre uten, enn med luftmassemåler. Signalet kan også bli for høyt på tomgang. Dette fører til at systemet kompenserer med mer drivstoff, og vi får en motor som går stygt og ryker. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
topfuel Skrevet November 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 ja da er det bare og teste dette,,,byttet til bosch lmm og synes vel det hjalp litt,får trua det opp i 0.4-0.5 bar,testet med godt pådrag,syntes bilen gjorde et lite tennings smell etterpå,ikke helt sikker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 27, 2012 Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 Har du prøvd å koble den vekk og prøvekjøre?? Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
topfuel Skrevet November 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 skal gjøre det nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
topfuel Skrevet November 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2012 ja etter og ha kjørt en stund med bosch lmm virker bilen mye friskere,,rart at denne må kjøres inn?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.