PetterAsak Skrevet November 19, 2012 Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Hei - ny på forumet så vet ikke om jeg har lagt denne tråden på riktig sted, men men... Jeg har akkurat kjøpt meg en VW Passat 1998 1,8t og har problemer med at innebelysningen ikke fungerer selv om sikkringen og pærene er hele. Sentralåsen fungerer bare på dørene på motsatt side av der jeg bruker nøkkelen! Irriterende! Noen som har erfaring eller vet noe om dette problemet? Takker! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenny Skrevet November 19, 2012 Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Jepp, kan være fukt som har ødelagt comfortenheten under matta på sjåførsiden, har samme problem.. Siter ( )VW Passat B5 1.9 TDI (x)Audi 80 B4 1.9 TDI (x)VW Passat B3 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterAsak Skrevet November 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Comfortenheten ja.. Den dingsen der viste jeg ikke om. Det er noe jeg skal sjekke - hvis det er tilfelle at det er fukt, er dette en dyr del å eventuelt skifte ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 19, 2012 Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 Kan også være mikrobryterene i låsemekanismen som feiler, men les også her http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/passat/228363-sentrallasproblemer.html Flytter tråden din til Passat-forumet :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passat05tdi Skrevet November 19, 2012 Rapporter Share Skrevet November 19, 2012 (endret) Ganske sikker på at dette er Comfort-styreenheten, den ligger under teppet v/førersetet. Er nok fuktskader på denne, noen ledninger kan muligens ha ryki eller løsnet også. Det er en "Sort boks" som det går mange ledninger inn i. Ta ut denne, og la den tørke, det kan muligens fikse problemene :) Hvis ikke så kan det være noen ledninger som er problemet, eller så må du bytte ut styreenheten. Den er relativt dyr ny (Tror rundt 3500-4000kr på møller), men du kan nok få tak i en brukt på f.eks et bilopphuggeri :) Ganske grei jobb å bytte selv, men tror du da må kode om nøkler igjen, hvis jeg ikke tar feil. Pass på å sjekk at alle ledninger er hele! Kan hende det er ledningsbrudd, og ikke selve styreenheten som er feilen :) Endret November 19, 2012 av Jurigs Siter VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterAsak Skrevet November 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2012 Takk for mange hint! Jeg har ihvertfall fått sjekket comfortenheten nå. Den så helt tørr og fin ut uten irring noe sted på selve kortet og ledningene rundt.. Har byttet sikkringer som har med dette å gjøre uten forbedring. Muligens brudd i en ledning ett eller annet sted ang innebelysningen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg