EinarHagen Skrevet November 4, 2012 Rapporter Share Skrevet November 4, 2012 Har et sett med alpine spg 17cs som jeg kjøpte til en kompis. Alpine SPG-17CS - Bernhards Billyd og Satelitt TV AS Han har en liten polo så hva ledinger trenger jeg vil jeg skal installere wooferene i hattehylla ? Vet at wooferene egentlig skal ver i døra men siden det ikke er noe rom i dørene på polo'en vil han ha di i hattehylla :) Noen så vet hva ledninger jeg trenger ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 4, 2012 Rapporter Share Skrevet November 4, 2012 Du må ha høgtalerledninger. Kva har du framme? Kan kanskje være greit å montere diskanten og. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EinarHagen Skrevet November 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2012 Har noen små alpine høgtalera framme i dashbordet... Kan du sende link til di ledningane eg trenge ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 4, 2012 Rapporter Share Skrevet November 4, 2012 Det er da masse plass til å montere disse i dørene foran?? Bare tull å montere dem baki og det gir helt feil lydbilde. Det følger vel også med ledninger i pakka? Hvis ikke så har de høyttalerkabel i div tykkelser på biltema ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EinarHagen Skrevet November 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2012 Det er da masse plass til å montere disse i dørene foran?? Bare tull å montere dem baki og det gir helt feil lydbilde. Det følger vel også med ledninger i pakka? Hvis ikke så har de høyttalerkabel i div tykkelser på biltema ;) Jamen det er ikke rom framme i døra... er det mulig å skjære rom mener du ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjimpansen Skrevet November 9, 2012 Rapporter Share Skrevet November 9, 2012 (endret) Hvordan lydbilde blir, er jo opptil hva den enkelte synes. Mange monterer alt i bagasjerommet, eller mesteparten. Det er som regel det enkleste. Problemet mange opplever er at Diskant og Mellomtone drukner i "bassen" fra Subwooferen/e. Har selv aldri sett på dette som noe problem, bare juster det nogenlunde riktig, så kan du fint ha mest lyd baki bilen. I en liten Polo blir det knapt nok merkbart. Men selvfølgelig er det ikke det optimale. Du sitter foran. Så med andre ord monter komponentsettet i hattehyllene, kjøp noen kraftigere høyttalere som passer i dørene. Om du ikke klarer å legge opp nye kabler fra forsterker til høyttalerne foran, så kopler du dem rett på de originale kablene i dørene. Hadde du en subwoofer? I såfall monterer du denne i egen kasse i bagasjerommet, ikke i hattehylla. Endret November 9, 2012 av Sjimpansen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg