Gå til innhold

Vuderer 79mod golf som bruksbil

Ranger emnet


Ollimo

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har vurdert å bytte Volvoen min med en bil som er litt mindre, og ikke minst billigere å eie og bruke! Har sett på en 1979 modell som ikke har gått mer enn 90,000km, men som har byttet motor. Nå står det en 1,6td i den, ukjent årstall og km om jeg ikke husker feil. Selger mente den ikke skal ha gått altfor langt :p

Det jeg egentlig lurer på er hvordan disse bilene holder seg etter 33 år? Er det mye feil, utenom rust? Hvordan holder denne motoren seg, hvis den ikke har gått så veldig langt?

 

Håper noen har litt info til meg, fant ikke så veldig mye om dette når jeg søkte her.. :p

Endret av Ollimo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, høres bra ut :) Den er nok ikke rustfri og strøken nei, så jeg tror ikke jeg ødlegger et fint eksemplar ;) Dette blir uansett ikke en herjebil.

Er det bare å skru "fullt" opp på dieselpumpa, og deretter justere turbotrykket, eller er det mer avansert enn det? Har lest litt div om det der :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du har smale baklykter så er det "feil" med plast fanger, mange ble modifisert med plast fangere for å se oppdaterte ut tidlig på 80-tallet.

 

Har ikkje kontroll på hva som må gjøres.

Men det kjører en Einser på VACN.no som har benka 150hk på hjula med 1.6TD, denne har vel å merke ombygd pumpe og en bittelitt større turbo.

 

Anbefaler å melde deg inn i VACN, der får du alt du trenger av hjelp til trimmingen.

Og du kan bli med å kjøre på våler og rudskogen til sommeren ;)

 

Det er også en Jetta 1.6TD som bygges med et mål om over 200hk på hjula, denne har twin turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår