Schwartz Skrevet Oktober 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2012 (endret) Hei, har i det siste fått endel hvit eksos fra bilen. dette gjelder også når bilen har god temp. Toppen er tidligere byttet og fikset, den taper ikke kjølevæske oljen ser fin ut og sjekket rundt toppen og det er knusktørt. Ser det ikke når jeg kjører men på tomgang så kommer det litt og når jeg gasser på mens jeg står stille så kommer det også. Gikk også igjennom eu-kontroll for en uke siden uten feil(burde vel funnet noe hvis det var noe da?) Det er forresten snakk om en c180 classic Endret Oktober 23, 2012 av Schwartz lite utfyllende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristobal Skrevet Oktober 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2012 Har du hatt bilen over flere år og kan si noe om utviklingen? Det blir jo kaldere og kaldere, og det er ikke uvanlig at det ryker litt av "eldre" biler :-) Siter MinGarasje: '01 Alfa Romeo 156 1.8 TwinSpark 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schwartz Skrevet Oktober 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2012 er sant nok. har hatt den i 3 år. men har jo hatt problem med topp før så vet liksom ikke om tidligere var fra toppen eller bare hvit eksos generelt. grunnen til at jeg spør er jo bare at jeg ikke har veldig lyst til at det skal være noe feil igjen.(litt paranoid:P) men regner ikke med at det er toppen ettersom at den ikke har noe annet symptom enn hvit røyk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristobal Skrevet Oktober 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2012 "koker" det i ekspansjonstanken når du ruser motoren nå? Siter MinGarasje: '01 Alfa Romeo 156 1.8 TwinSpark 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schwartz Skrevet Oktober 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2012 nei, har ikke sjekket og er ikke egen ekspansjonstank. har en tendens til å bli litt varm på tomgang da, lar den aldri bli for varm, skrur på varmeanlegget Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra GT Skrevet Oktober 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2012 Det er nok bare det fuktige klima vi har om dagen, som gjør det. Mine to biler er på samme måten om dagen... Og mange med de :) Bare se litt rundt deg, så ser du at der er mange røyksignaler å se :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schwartz Skrevet Oktober 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2012 tror egentlig det jeg også. bare tenker tilbake på forrige verksted regning.. men takk for at dere beroliger meg:) var ute på en tur i stad og ble ganske rolig:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg