Gå til innhold

Kristobal

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Kristobal

  • Bursdag 04/25/1930

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

Kristobal's Achievements

  1. "koker" det i ekspansjonstanken når du ruser motoren nå?
  2. Har du hatt bilen over flere år og kan si noe om utviklingen? Det blir jo kaldere og kaldere, og det er ikke uvanlig at det ryker litt av "eldre" biler :-)
  3. Vanskelig å si kun ett år seinere, og Ford har gjort store ting på motorfronten i det siste, og det er mange 1,25-litere ute og går i dag. I tillegg har du jo nybilgaranti som dekker det meste dersom det skulle komme noe :-) Fiesta er og har alltid vært en god bybil. Har dessverre ikke kjørt siste generasjon, men den ser unektelig strålende ut, og er kjapp og smidig. Testet forrige generasjon med 1.25-liter, og den var litt for knapp til tider, spesielt med passasjerer. Prøvekjør og sjekk hva du syns! Jeg gir tre tomler opp som by-/forstadsbil! (Er også veldig fan av Fords 1-liters turbomotor som bl.a. står i nye Focus.) De er splitter nye, så prisen er det dobbelte, men hvem vet.......
  4. Sto bilen utendørs i perioden? Typisk at det danner seg rust på bremseskivene når bilen står lenge ute uten å brukes, og store mengder kan gjøre kjøreturen rykkete. Dersom dette er tilfelle kan du vaske rusten med fosforsyre, om mulig Ferrobet rustvask, for så å ta et par kraftige nedbremsninger på et passende sted. Forsforsyra løsner rusten, og varmen og friksjonen fra nedbremsningene skraper den vekk. Dersom du ikke vasker med fosforsyre først kan du lage kjipe riper i skivene.
  5. Mange automatkasser er jo ment å oppføre seg slik når du gir på. Det er en mulighet for at sensorene som sender posisjonen til gasspjeldet sender feil signal, og dermed tror bilen den skal kjøre lenger på giret. ..men skift olje først, du :-)
  6. 1. Jeg tror: Du har enten en gjenstand liggende i bagasjerommet eller for lite olje på kardangen (egentlig mer typisk hvinelyd...). 2. Har du nylig byttet kjølevæske? Det høres nemlig ut som om du har en liten luftboble i kjølesystemet. Har du en såkalt "bleeding nipple"-mutter på bunnen av radiatoren? Da kan du evt. starte motoren, åpne denne mutteren, vente til vannet strømmer ut fra mutteren, for så å lukke igjen. Hvis ikke, start motoren en gang med lokket til ekspansjonstanken åpent. Dersom det er generelt lite strømning, sjekk vannpumpa. 3. Hva er normal driftstemperatur på din modell? 90' høres jo fint ut, spør du meg. Spør du meg er ikke dette symptomer på dårlig termostat.
  7. Kjørelys foran eller bak som har tatt kvelden :-)
  8. Bilen går inn i en modus som kun "tillater" deg å trille til nærmeste verksted for å få bytta drivstoffpumpa. Dog synes jeg det er rart at denne andre feilkoden om turtallsinformasjon dukka opp samtidig, så du bør helst sjekke litt rundt før du betaler ørten tusen for å bytte pumpa. Er batteriet i bilen gammelt?
  9. De finnes på ebay, enten løse eller montert fast i selve midtkonsollen, men vil tro det er enklere å stikke ned på nærmeste høgger hvor det finnes et 156-vrak og ta en ut selv.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår