daffgiraff Skrevet Oktober 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2012 Hei! Jeg kjøpte nylig en 1.8l 16V 406 stasjonsvogn som det er en del smårusk med. Ifølge verksted så er begge bærebruene foran slitne og forårsaker kakling i hver eneste lille hump og dump. Bærekule på fremre høyre side måtte også byttes i tillegg til fjærbeinslager venstre fremme og noen mansjetter. Problemet er at verkstedet skulle ha nesten 10.000kr for jobben og bærebruene er grisedyre i seg selv, fra 2.500 til 3.500kr for merkedeler. Dette vil mao. være et brutalt inngrep i min beskjedne økonomi. Hva haster mest av det jeg har listet opp her? Såvidt jeg forstår så er bærekulen ganske prekær, men bærebruene? Er det mulig å kun bytte foringene i bruene eller må hele skiten skiftes? I tillegg så fusker speedometeret i tide og utide. Nåla faller til null, kilometertelleren stopper og det er absolutt umulig å forutsi når det skjer og hvor lenge det varer. Hyppigheten har tatt seg opp de siste ukene så sannsynligvis kreperer vel hele greia snart. Noen som har en idé om hva dette skyldes, og om det er lett å fikse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2012 Hva som haster mest kommer helt an på hva som er mest slitt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daffgiraff Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2012 Jojo, men hva er farligst av en utslitt bærekule og en bærebro? Eller er det et rart spørsmål? Jeg har liten peiling på bil så beklager hvis jeg surrer. Etter litt googling så ser det ut til at speedometer-fusken antageligvis skyldes en sensor/boks bak hanskerommet og/eller en dings i gearkassen. Dette er visstnok et veldig vanlig problem med Peugeot 406. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2012 Med bærebru menes det da sikkert de indre foringene. I ytterste konsekvens er bærekula farligst, da den kan falle ut, bærebruforingene har gjennomgående bolt, men 2 cm slakk kan gi rare hjulvinkler. Kommer an på hvem som er mest slitt:) Speedometeret kan være flere ting Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
korny Skrevet Oktober 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2012 om du skulle ha sagem panel er det ofte hele cluster som er gåen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg