Gå til innhold

Caddy 1999. Sentrallås, Verksted handbok?

Ranger emnet


Sveinung Kristiansen

Anbefalte innlegg

Hei hei folkens...

 

Jeg har skaffet meg en Caddy 1999 modell..

Jeg er en LED freak og en utstyrs freak..

 

Jeg har byttet ut alle mulige lys med LED og har byttet ut bakspeilet med en 10" monitor som viser hva som skjer bak meg (Som et bakspeil) pluss ett eget ryggekamera som viser kroken i forhold til feks hengeren...

 

Jeg har også ett kamera som filmer innvendig i varerommet og ett i fører "huset". Det er koblet opp i mot en bevegelsessensor som registrerer bevegelse og starter opptak til en flashdisk. Når bilen står koblet mot wifi sendes video til min droppboks om det skulle skje noe.. Wifi enheten er koblet opp i mot min tvillingtelefon som ligger fast i bilen. Så data sendes videre fra den og til droppbox når jeg er utenom et fast wifinett.. Så nå ser jeg i det minste om noen bryter seg inn i bilen.

 

Jeg har også 3 eksterne kameraer som jeg vurderer å koble opp..Da filmes det som skjer utenfor også.. Vi får se...

 

Alt dette har jeg gjort med arbeidsbilen min fordi jeg ikke fikk lov av fruen å gjøre det med CR-Ven vår ;-) Så utstyret ble bare liggende :-D

 

Prosjektet mitt nå er:

 

1. Ettermontere originalt sentrallås.

2. Skaffe verkstedhandbok/EL wiering skjemaer..

3. Skaffe meg flere nøkler (Har bare en)

 

Det jeg lurer på her er..

 

1. Hvor ligger styringsenheten for sentrallåsen? Noen som kan ta et bilde og vise meg? kal sendes videre til opphugger :-)

2. Noen her som har erfaringer med å ettermontere sentrallås?

3. Hvor får jeg tak i verkstedhåndbok? Finnes det? Vet at Caddyen min egentlig er en SEAT INCA.... Eller omvendt..

4. Jeg finner mange nøkelevner på nett. Sånne du har integrert fjernkontroll til sentrallås i. Å få slipt nøklene er en ting. Men jeg trenger den startsperredingesten.. Og så få den programert.. Noen som har tips der?

 

Jeg har en CD med verkstedhåndboken på.. Men den krever 32 bit operativsystem for å funke.. Det har jeg ikke.. Har bare 64 bit og jeg kan ikke kjøre det i "kompabilitets modus" heller :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

ble kjempe intr i det kamera opplegge ditt da jeg har hatt innbrudd i firmabilen to ganger dette året og er temmelig lei no.

Så lurte på om du kunne sent meg en utstyrsliste,samt hvor du har fått tak i det og gjerne en guied på oppsette ditt så hadde jeg blitt sykt glad;)

 

Oi..

 

Hmm..

 

Jeg holder på å forenkle det hele..

 

Men så langt har jeg en slik:

2-Channel Mini DVR Audio Video Recorder with SD Card Slot - Worldwide Free Shipping - DX

 

Car Reversing Camera 120 Degree Rear view Backup Camera Rearview Truck Bus Lorry | eBay

 

To slike:

120 degree Night Vision 4 LED lights Car Rear View Reverse Backup Color Camera | eBay

 

Jeg har en dingest som auto switcher mellom to kameraer. Finner ikke link i farta..

 

Denne.. Dette er ett must om du vil sikre deg mot forsikringssvindel.

300KP Dual Lens Car DVR Camcorder w/ 8-IR LED / TF / AV-Out - Black (2.0" TFT) - Worldwide Free Shipping - DX

 

Denne har jeg montert der bakspeilet skal stå.. Men som videoovervåkning trenger du ikke ha den akkurat der da :-D

 

 

Skal komme med mer etterhvert som jeg får gått igjennom det hele :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår