Satanoperca Skrevet Oktober 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2012 Hei 2000 1,8 bensin uten turbo, husker ikke motor koden.. Problemet er som følger.. husker rett etter jeg fikk bilen hvis jeg kikka på kjørekomputern i nedoverbakke om motoren gikk på tomgang gikk det noen sek. så viste den at den ikke brukte bensin, antar det derfor er en funksjon som kutter bensin tilførslen når den ruller på tomgang. Jeg har vel kun sett dette på 4-5 gir da jeg ikke har prøvd dette på andre gir men om jeg tro inn klutsen begynte den å bruke bensin igjen mao en slags automatik sørget for at den ikke stoppet da bilen var i fart. Nå stopper den om jeg trår inn klutsen ihvertfall når hastigheten er over 60-70 km og har den i 4-5 gir feks ved litt sløv giring. Så hva er det som styrer denne funksjonen, har ikke kommet så langt at jeg har tatt en diagnose men tenkte å kikke litt etter løse ledninger osv...noen som vet noe???? det virker som det er noe som leser av farten (denne virker ok da den ikke stopper når bilen står stille) og noe som leser gassen og kanskje også hvilket gir? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satanoperca Skrevet Oktober 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2012 ingen som har noen tips??? har ikke fått kikka på det ennå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Oktober 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2012 Det er kalkulert forbruk, og siden du drar rundt motoren ved hjelp av nedoverbakken så trenger ikke motoren gi bensin for å holde seg i live. Sånn er det på alle biler. Det er normalt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satanoperca Skrevet Oktober 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2012 les starten på innlegget ...det er nok ikke sånn på alle biler har tross alt hatt førekort i ca 30 år og har hatt endel biler opp i mellom åra. bilen skal IKKE stoppe eller rettere motoren skal ikke stoppe om en trå inn klutshen i fart..... Og den funksjonen som stopper tilførsel av drivstoff er jo en funksjon i innspøynings systemet ,på eldre biler med innsprøytning og forgasser motorer er det ikke slik dette begynte å komme noen år etter at insrøytnings motorer ble vanlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg