Gå til innhold

Lås og ventilasjon


pengelek

Anbefalte innlegg

Akuratt kjøpt en E220D 98 mod, W210.

Dørene låser seg ikke, verken når man begynner å kjøre, via knappen eller via sentrallås fjernkontrollen. Mistenker at dette kan ha noe med vakum system å gjøre? Hva er første feilsøkings steg? Kan det være noe annet?

Det andre probelemet er at viftemotoren ikke setter igang. Uansett om den står på 1,2,3,4 eller 5 så er det helt dødt. Det siver varm luft opp ved vinduet så noe må jo fungere, men blåser ikke i det hele tatt. Kan dette også ha noe med vakum å gjøre? Hva annet? Noen kjent feil? Setter veldig pris på hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakum pumpa til sentrallåsen sitter under baksetet. Hører du den suger/gir luft når du trykker på knappen på dashbordet? Med motoren av hører du den tydelig.

Disse pumpene er ikke glad i fukt og den er pakket inn i skumgummi. Hadde tatt opp og sett på den hvis du allerede ikke har gjort det.

1999 Mercedes W210 430 TE V8

1995 Mercedes W140 600 SEL V12- Konebilen

1973 Mercedes 450 SEL 6.9 V12

http://www.MBentusiastklubb.no

Lastebilmekaniker Bertel O. Steen Buskerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakum pumpa til sentrallåsen sitter under baksetet. Hører du den suger/gir luft når du trykker på knappen på dashbordet? Med motoren av hører du den tydelig.

Disse pumpene er ikke glad i fukt og den er pakket inn i skumgummi. Hadde tatt opp og sett på den hvis du allerede ikke har gjort det.

Hører ikke noe fra den. Hvordan kan den måles /testes enklest mulig uten at jeg må bytte den?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bytta vifta, og nå blåser det som bare det her. Ang vakum pumpa, så har jeg byttet til en jeg vet fungerer, men skjer fortsatt ikke noe. Hører en svar klikke lyd når jeg trykker på lås/lås opp knappen fra under baksetet. Er dette pumpa, eller bør den bråke mer om den får strøm? Kan det være et annet relee jeg hører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa bråker ikke sånn veldig, men du skal høre den. Klikker det når du bruker fjernkontrollen eller når du bruker knappen på dahbordet?

Jeg hører ikke noe relè når jeg bruker knappen på dashbordet. Men med fjernkontrollen hører man tydelig blinklys relèet.

1999 Mercedes W210 430 TE V8

1995 Mercedes W140 600 SEL V12- Konebilen

1973 Mercedes 450 SEL 6.9 V12

http://www.MBentusiastklubb.no

Lastebilmekaniker Bertel O. Steen Buskerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold inne låseknappen innvendig frem til du får noe signal kanskje?

 

Er det ett must å bli innelåst?

Låseknappen fungerer som den skal, men den skal jo automatisk låse når man begynner å kjøre. Er ikke et must, men vil gjerne at alle funksjoner med bilen fungerer som de skal. Skal jeg holde inne denne knappen for å få dette til å fungere?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en funksjon som man kan velge å bruke. Prosedyren husker jeg ikke i hodet, men står i boka. Kan sjekke for deg hvis du har tysk bok, jeg fikk tak i en dansk en på et hoggeri. Det er hvertfall bedre enn tysk.

1999 Mercedes W210 430 TE V8

1995 Mercedes W140 600 SEL V12- Konebilen

1973 Mercedes 450 SEL 6.9 V12

http://www.MBentusiastklubb.no

Lastebilmekaniker Bertel O. Steen Buskerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår