Håvar TurboGrythe Skrevet Oktober 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2012 Noen som vet om noen av disse bilene / Motorene ble leverte med mekaniske dieselpumper? Vurderer å bygge om en Volvo 760 til å ha denne motoren, da jeg har høgd en Omega b med den motoren. Tenker det blir en del mindre arbeid om dieselpumpa er mekanisk? Har jo alt det elektriske til elektronisk dieselpumpe da jeg tok ut alt av den bilen. Noen som vet? Skal se om jeg får til å legge med et bilde av en Volvo 740 med denne motoren. [ATTACH]33930[/ATTACH] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Oktober 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2012 Den er nok mekanisk :) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvar TurboGrythe Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2012 Den er nok mekanisk :) Har snakka med lomen auto. De sa de ikke kom levert uten elektronisk topp, å det er bare den gamle 2.4litern til bmw som kom med mekanisk pumpe. Selve prosjektet blir nok stort, men skal sove på det. Hadde vært morro å fått til... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvar TurboGrythe Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2012 så ved mindre du kan motbevise gutta på lomen auto, "16vturbo" så vil jeg ikke tro de kom med mekaniske pumper. :) Vet ikke om du kanskje har bedre greie på bmw enn meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Oktober 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2012 åja, mener jeg har hørt den er mekanisk skjønner du.. Stort blir det nok, men du dæven så det er verdt det når du blir ferdig :) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvar TurboGrythe Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2012 Vil tro ei mekanisk pumpe fra en bmw vil passe i omegamotoren. Er jo i bunn å grunn samma motoren. Har du mekanisk pumpe kan du vel i teorien slippe å ha noen motorstyring/hjerne? Vet ikke hvor mekaniske disse er da. Kan hende du må ha det uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Oktober 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2012 bruk det slik som det er, med hjerne og slikt. mulig du vil få problemer med startsperra... :s Med mindre du har alt av ledningsnett fra Omega B'en da. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvar TurboGrythe Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2012 bruk det slik som det er, med hjerne og slikt. mulig du vil få problemer med startsperra... :s Med mindre du har alt av ledningsnett fra Omega B'en da. Tipper jeg tar den startsperra som sitter inni ved rattlåsen og den som sitter i nøklen, og legger de sammen sånn att hjerna tror "att nøkkelen står i" også kobler jeg tending og starting på tenningslåsen til volvo. Tenkte på tanken att jeg kunne flytte over hele "låsekassetten" til opelen men gidder å ha egen volvo nøkkel til døra og opel nøkkel til tending. I instrumentet blir det vel ikke turteller vil jeg tro. Speedometer går vel på diffen på volvoen så det blir vel likt som før. Ellers funker vel tankmålern som før ( ikke sikkert den funker på volvo da :P) Vanntemp skal jeg koble på egen klokke. Blir vel over lufteventilene i dashen tenker jeg. ( Turbotrykk, OljeTrykk, OljeTemp, Vanntemp) Må vel koble opp egen lampe til motorlampe, for jeg kommer sikkkert til å få noen feilkoder til å begynne med. (muligens diagnosekontakta også.- Men usikker. Det står på annet ledningsnett enn det som er i motorrommet så blir en del mer arbeid. må vel koble opp intreiør hjerna også?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Oktober 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2012 Aner ikke hvordan det er gjort på volvo med ledningsnett osv.. Men du kan prøve å bare bruke det som har med startsperra å gjøre (evt ta hele låsekassa å koble den til med nøkkel i å gjemme den vekk bak dashen eller noe... Burde finnes en måte å komme seg rundt sperra på iallefall :) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Oktober 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2012 Du kan jo høre med Protrim! :) Du bor jo i valdres så :) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvar TurboGrythe Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2012 http://www.garaget.org/?car=125984 fant bilen på garaget.org Mannen har montert mekanisk pumpe. Da burde saken bli en annen. Prøve å fånne mekanisk pumpe da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
perre Skrevet Oktober 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2012 e28 524td pumpa passer.. må være fra e28! e30/e34 524td har elektrisk pumpe. om du skal bruke den mekaniske fra e28, må du dreie en sentreringsring, men det er jo ikke noe stort problem. Største utfordringa blir jo å finne en pumpe fra e28.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg