El_diablo Skrevet Mars 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2004 Skal ha meg noen nye lettiser og sommerdekk til bilen min. Standard dim er pingletet 155 70 13". Her i vinter drømt om 195 45 15" pga det er maks jeg får plass til uten moderniseringer. Snakket i dag med en som har litt peil. Han sa at dette var et dumt valg pga når jeg kjører rundt på bare 45 profil så skal det bare et lite skarpt hull i veibanen eller lignende til for å skade felgen. Han anbefalte meg å gå ned til. 185 55 14 i stedet for. Både med tanken på sporing og fare for å skade felgen pluss alt det andre som hører med. Noen som har synspunkter på dette...? Ser en så mye forskjell på 14" og 15", 185 og 195, 45 og 55? Skal også kjøre en god del i sommer på skiftende underlag, bare så det er nevnt! Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1ack_Mi16 Skrevet Mars 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2004 Har kjørt 2 år med 205/40/17, det er ganske så lite dekkhøyde da. Ikke fått en skramme på felgene enda. Har vært på en banekjøring også. Så lenge du følger med på veien og ikke driver å kjører i kantsteinen så er det ikkeno problem med 15" mener nå jeg. Er ikke mye til dekk her ser du: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Mars 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 jeg kommer til å kjøre en del på dårlige veier i sommer, så jeg er litt usikker. Har ikke noe erfaring med lavprofil dekk, annet enn det jeg har hørt og sett, så jeg håper på råd. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 sats på lavprofil ! kje tvil ein gong..... personligt kjøre eg 40 profil.. håpe på 35 profil når eg trenge nyedekk ;) Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Med lavprofildekk blir bilen stivere og mister en del av komforten, den blir også stivere sideveis så det er bedre å kjøre svingete veger med. Luminiumsfelger med lavprofildekk tåler ikke så like mye som felger med høyere profil, kan fort bli urunde hvis du kjører i en dump med for stor fart.Bilen blir finere med lavprofildekk. Man må ofre noe for å få noe. Du må velge selv om det er komfort eller utsende og sportlige følelse du vil ha. Prisen betyr også en del for mange. Lavprofil er jo en del dyrere. Siter BMW 325i 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Mars 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Det er ikke så lett å se forskjell på 14" og 15". Se bare på denne bilen her i dette eksemplet. Samme dekk dim som min. Er utstyrt med et sett 15" og ett 14", hvilke bilde kan du jo prøve å se selv... Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Syns ikke det var så vanskelig å se forskjell jeg men...tydelig at det siste bildet er 14"... Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Mars 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Vet det ikke er så veldig krevende å se forskjell, men poenget mitt er at det er små forskjeller utseende messig. Må liksom se den andre for å legge merke til det. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Hva slags bil er det dette skal på? 14" er stusselig uansett spør du meg, minstekravet er 15" på de fleste små biler syns jeg, bruker du 195/50-15 vil dekk være veldig rimelig siden dette er den dim som blir brukt veldig mye. Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Ta en titt på denne, for å se forskjellen på rullediameteren på de forskjellige dekk dimensjonene. http://www.miata.net/garage/tirecalc.html Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Mars 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Originally posted by DeeLuxe Hva slags bil er det dette skal på? 14" er stusselig uansett spør du meg, minstekravet er 15" på de fleste små biler syns jeg, bruker du 195/50-15 vil dekk være veldig rimelig siden dette er den dim som blir brukt veldig mye. Se signatur...!;) Er plass til 15" og maks 45 profil... Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Mars 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Hvilken dim er dette da? Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 det bildet ditt e 13" :D :D D ... angående at 14" e stusseligt.. ska legga ut et bilde så motbevise det............ Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 8x14.... Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg