Gå til innhold

OpelOles Opel Kadett 1970 !

Ranger emnet


OpelOle

Anbefalte innlegg

NB, bilen har jeg hatt siden Mai. Har tråd i ett annet forum som jeg flyttet hit.

 

 

Here it goes ;)

 

Satt på finn.no her om dagen, og fikk meget lyst på denne Kadetten. Jeg ringte selgeren, og ville se bilen.

Bilen såg meget bra ut på bildene, og jeg tok meg turen.

Jeg reiste avgårde spent og glad.

Når jeg kom fram til bilen ble jeg totalt forelsket, en blanda følelse av nostalgi og måtte ha følelsen!

Bilen og jeg kom godt overens, Hun hadde bra understell, og hadde lite rust, Så godt som ingenting under.

Rimelig lekker synst jeg rett å slett!

Men hun hadde litt rust under batteriet. Men det var kun overflaterust, og dermed syntes jeg dette var ett rimelig bra eksemplar.

Jeg var ikke snar om og be, så jeg planta 10.000 norske kroner i handa på selgern og tok ham i hånda! Som selgern hadde krevd, og som jeg syntes var ganske billig fra før av!

 

Skrev under papirene og jeg reiste hjem.

 

Under turen smilte jeg bredere og bredere, Når jeg måtte lære meg hvordan ting funket så syntest jeg hun var mye morsomme og kjøre! Om jeg skulle ha på vindusviskerne, måtte jeg strekke hånden frem og trykke på en knapp, trykket jeg den helt ned så gikk viskerne fortere. Og skulle jeg ha spylerveske? Ja da måtte jeg trykke med foten på en liten pumpe på gulvet!

fant fort ut det var 2 forskjellige brytere til parklys, kjørelys og langlys. Dette var meget tøft! Kanskje litt tungvindt men en morsom bil.

Hun hadde langlys og blinklys på rattet, og ett lydhorn som sang "her kom jeg"

Kom hjem og parkerte!

 

 

Kadetten er en 70 mod Veteran. Hun har 52 hester under panseret, og er bakhjulsdrift med 4 gir og en revers.

Hun har bra utstyr til og være en 1970, Skinnseter og varmetråder i bakruta! Radiatorgardin og orginale ekstralys!

Det som skal gjøres er.

 

Nedvask både inne og ute.

lakkrens, polering osv!

Shine opp cromen.

Gule lyspære i front

Ta det som er av rust, Sandblåsing!

Ny olje, filter osv.

Noen stilige Alufelger til sommeren skal anskaffes! noe som er mer tidsriktig!

 

Skal få putta inn ett lite anlegg, Skal IKKE ødlegge det orginale interiøret på noen måte, så må i tenkeboksen og finne på noe lurt!

 

Salsbildene.

 

opelkadett.jpg

 

 

 

kadett.jpg

 

 

 

70_1959754994_xl.jpg

 

 

70_1028435005_xl.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Når jeg kjøpte den, tok en tur nedom en bensinstasjon for litt og ta litt bilder av vidunderet!

 

Rånelys :D

 

542990_10150806897521128_680411127_9903396_1677351045_n.jpg

 

 

301739_10150807168731128_680411127_9904485_799666355_n.jpg

 

 

I morgen skal bilen støvsuges og skal gå litt gjennom den. Og så skal jeg få den polert å shina litt crome! :D

Endret av OpelOle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder.

 

Bagasjerom.

OBS, har ny pakning, og det skal fjærnes rust.. Bilen skal hellakkeres likevel.

Har planer om å få ordna til noen plater og Filt snart :)

 

bagasjerom.jpg

 

Cluth, brems, Gass !

Og så har vi spylerveske pumpa som jeg liker så godt :afro

 

IMAG0606-1.jpg

 

 

Motorrom, Liker ikke og legge ut bilde, men det får bare vær.

Bilen har fått vask og polering i selve motorrom også! Skal legge ut bilde av det etterhvert :)

IMAG0617.jpg

 

Gamle pilotbriller må til, og oljeskift blir gjort hver 4500 km :)

IMAG0611-1.jpg

 

 

En skikkelig vask, etterfulgt av rubbing, polering og voksing måtte jo til :)

150738_10150819836326128_680411127_9934807_752746603_n.jpg

 

 

Så måtte jeg jo vise fram bilens bragd i skjønn kystnatur!

 

håper dere liker bildene :)

 

tooopss.jpg

 

toooop.jpg

 

top.jpg

 

top4.jpg

 

top7.jpg

 

top8.jpg

 

top10.jpg

 

topp.jpg

 

topp6.jpg

 

 

 

Bilen har også fått Gule film over ekstralysene, som da løftet utsene betraktelig.

Bilen tiltrekker seg jo litt damer også da, som en magnet!

 

a>

 

 

 

 

Dette var det jeg hadde og by på nå. Sleng gjerne igjen en komentar om hva du synst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår