Gå til innhold

Selges: Citroen C5 2002 rep-objekt

Ranger emnet

quackyo

Anbefalte innlegg

Er lei av å skru uten ordentlig verktøy. Vurderer derfor å selge en bil jeg var dum nok til å ta i innbytte.

Citroen C5 2002 1,8bensin.

A/C, forhjulstrekk, gått 260.000km

hel og grei innvendig,

endel skjønnhetsfeil utvendig. ikke rust så vidt jeg kan se.

Motor starter lett og høres god ut.

Bilen har citroens fantastiske hydraliske understell med hev/senk-funksjon. Dette virker så vidt jeg kan forstå helt topp.

Bilen hadde stått en stund før jeg fikk den, og jeg begynte derfor med en EU-kontroll.

Fikk feil på bremser (ujevnt bak, brekk henger), dårlige dekk, vindusspyler, ikke festet batteri, noen lyspærer, og en bærekule.

Det var også en knast i frontruta.

Har begynt å reparere. Følgende er handlet/gjort:

Frontrute fikset av Hurtigruta carglass.

Nye kalipere foran (håndbrekkfunksjon sitter på kaliperene på disse bilene). Montert VS.

bremseklosser foran + bak. Montert VS foran.

spylerpumpe montert.

Dekk: Dårlige, men godkjente.

Batteri: festet med stropp.

Lyspærer. Montert og testet OK.

Bærekule: handlet, men ikke montert. Får ikke den gamle av.....

Det som da gjenstår før bilen er EU-OK (så vidt jeg kan skjønne) er å klare å få av bærekule HS foran. Jeg har prøvd, handlet spesialverktøy osv osv og den rikker seg ikke...

Deretter montere kaliper foran, og kjøre på EU-kontroll.

Bilen kan sikkert monteres sammen og rulle på egne hjul, men bærekula som sitter som f. har fått rimelig mye juling, så jeg ville ikke satset på å kjøre den noe særlig før denne er byttet.

Tror det skal være mulig å selge bilen for 20-25k når den er godkjent, men det er den ikke per i dag - og jeg tror ikke jeg gidder mer... Så hvis noen har lyst på et prosjekt de kanskje kan tjene litt penger på så er den din for 10.000,-

Bare delene jeg har handlet har kostet 4000,-

Står i kristiansand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider