Rosenbauer Skrevet September 9, 2012 Rapporter Share Skrevet September 9, 2012 Hei. Nettopp fått meg pajero. 2,5 tdi 96 mod. Har etpar problemer med denne.. Ikke eid lignene bile før, så har generelt lite kunskap om disse. Får det første så er den tungstartet, både når den er varm og kald. Må kinne opptil flere sekunder og samtidig pumpe på gassen før den kommer. Når den først har startet så er den veldig ustabil på turtallet på tomgang store deler av tiden. Den går ifra og ligge på 8-900 rpm til og komme opp i 1500, være der litt for så og dette ned igjenn. Noen ganger kan den også stoppe helt.. Tenkte det kansje kunne noe falsk luft eller noe sånn, men tenkte jeg skulle høre litt rundt på div forum om det var noen som viste hva det kan være. Håper noen kan hjelpe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 9, 2012 Rapporter Share Skrevet September 9, 2012 Du kan begynne med å sjekke returslangene fra dysene, om disse er morkne så vil det komme luft i systemet. Kan jo også være sliten dieselpumpe slik at denne ikke klarer å levere nok lenger. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rosenbauer Skrevet September 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2012 Skader ikke og ta en titt. Kan også legge til at den er helt fin og kjøre med ellers. Er bare på tomgang der fusker og jager.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rosenbauer Skrevet September 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2012 Har fått sett litt på det idag, og oppdaget at det lakk diesel fra vertfall en av dysene. Tørket rent rundt dysa, startet, og etter 2-3 min på tomgang rant det igjen diesel der.. Regner med dette må være (noe av?) feilen.. Noen som vet hvordan dette kan fikses? Nye pakninger eller tettes det på andre måter?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 16, 2012 Rapporter Share Skrevet September 16, 2012 Ville prøvd med nye returslanger først. De små tynne slangene som går i mellom dysene. Sansynligvis så lekker det der. Om det hadde vært stor lekasje fra dysa så ville du hørt at det puffa der. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.