Gå til innhold

96` Hiclass 2,4TD forbruk

Ranger emnet


dan_f

Anbefalte innlegg

Har en god Hiace med 272000 på tellern og fortsatt still going strong. Bruker bilen som arbeidsbil. Åssen er det med forbruket på disse? Med erfaring fra Hiace type 4 med 2,4D, ble jeg skuffet over at 2,4TD bruker såpass med diesel. 2,4D`n fikk jeg helt ned på 0,76 på langkjøring, mens 2,4TD har jeg ikke hatt under 0,84.

 

Men jeg fikk høre her at det gir både bedre drag og penere forbruk ved å justere dieselmengden ned og dieseltrykket opp.

 

Jeg vil si at slik den er nå er bilen sterk og god egentlig Har en intercooler som jeg vurderer å klemme på for å se om det hjelper litt, og så får man vel hive på konfilter for å få litt mer go`lyd :partyon:

 

Kom med tips og råd :)

Kvinnfolk og bil passer like bra som ku i stige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godbil det:) Har du fått en vanlig 2L og 2L-T på så lavt forbruk så skal du se deg veldig fornøyd! Tror det ikke før du får se det faktor:p

hehe.. Disse bilene har normalt et forbruk mellom 0.9 og 1.1-1.2.. Men du må kjøre innamri pent til å få til dette? :p

Det stemmer ikke at du får lavere forbruk, tvert imot.. jeg gjorde dette på en 2.4TD jeg hadde og den ville ha 0.2dl mer pr. mil..

Blei ikke så mye sprekere heller.. Men har du IC derimot, såå kan du begynne å skru opp dieselmengden og turbotrykk ;-) Da blire futt!!

konfilter vil du ikke ha pga det bråker noe sinnsykt.. Morro i 2 dager eller en langtur :)

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

 

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godbil det:) Har du fått en vanlig 2L og 2L-T på så lavt forbruk så skal du se deg veldig fornøyd! Tror det ikke før du får se det faktor:p

hehe.. Disse bilene har normalt et forbruk mellom 0.9 og 1.1-1.2.. Men du må kjøre innamri pent til å få til dette? :p

Det stemmer ikke at du får lavere forbruk, tvert imot.. jeg gjorde dette på en 2.4TD jeg hadde og den ville ha 0.2dl mer pr. mil..

Blei ikke så mye sprekere heller.. Men har du IC derimot, såå kan du begynne å skru opp dieselmengden og turbotrykk ;-) Da blire futt!!

konfilter vil du ikke ha pga det bråker noe sinnsykt.. Morro i 2 dager eller en langtur :)

 

Da får vi ha det moro et par dager i såfall :P Takk for svar :)

Forbruket er vel såpass lavt fordi jeg får vondt i huet av å passere 90 med bilen xD Og så er det det at jeg bor såpass landlig til at jeg kan sprade naken på gårdsplassen uten at naboen bryr seg nevneverdig :P Så det er vel det at den går stort sett jevnt i 80-90 hele tia :) Har faktisk ikke vært over literen med den selv om jeg har hatt henger, så er veldig fornøyd med at forbruket er såpass jevnt :) Og så har det vel mye å si at det ikke er 4wd. Vet jo at det 4wd-systemet der er like avansert som på en Massey Ferguson, så det øke jo en god del :P

Kvinnfolk og bil passer like bra som ku i stige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ihvertfall vært heldig med dine, som bruker så lite :-)

Prøv å bruk GPS istedet for org tripteller, så får du riktig km..

Stemmer ikke helt den originale.. spesielt på de eldre bilene '-)

Men om du monterer intercooler, så ta masse bilder underveis :-)

Lyst til å gjøre det sjøl :-D

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

 

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har litt å si det vil jeg tru :) Vet ikke om triptelleren er proposjonal med speedometeret? Hiacen jeg har nå må være en sjelden sak iom den faktisk har et relativt nøyaktig speedometer :P 100 på speedometeret er 94 i virkeligheten :P (Målt med laser UTEN bot :P) På 2L`n va speedometeret helt på vidda. 105 for å nå 90 -.-

Jeg skal gjøre det hvis det blir :) Har cooler fra en Peugeot 405 :P Det er en som ha lyst te å kjøpe`n, men vi får se :)

Kvinnfolk og bil passer like bra som ku i stige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er som regel ikke helt nøykatige nei :p Men fyller du opp tanken kjører ca 10 mil å fyller opp igjen, så er det jo ganske nøyaktig :-)

Det beste er å så sette i så stor cooler som mulig :-) Lufta blir ganske varm da, bilane som regel går for fullt :p

Skru opp pumpa 1.5 omdr og skru opp turbotrykk til 1.4 bar med IC så snakker vi :) Det er morro med de gamle 2L-T motorane :)

Lett å trimme :)

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

 

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Kanskje passe på at bilen står noenlunde i lik vinkel. På 10 mil kan 1 liter utgjøre bra mye :P

Ja skulle egentlig hatt en større, men det er det der med penger :/ Men det vil bli merkbart da cooleren er 200x400x70 ca :) Cooler er cooler :P Takk for tips. Ska sjå om ei ska prøve :) Klart det viktigste er at bilen holder. Men dem tåler jo juling så det holder :)

 

Ja spesielt eldre Toyota og Nissan er gode dieselbørser. Vi turbokonverterte en gammel 2,2D fra en King Cab og hivde den nedi en Kadett C stv. i fjor xD Mest livsfarlig, men samtidig morsomste bilen jeg har kjørt xD Toppfart på 100, men kjørte fra en bra oppsprita Saab 900 Turbo opp te 80 xD

Kvinnfolk og bil passer like bra som ku i stige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår