Gå til innhold

Valg av bil: Hvem av disse velger du?

Ranger emnet


d2001

Anbefalte innlegg

Originally posted by d2001

Hmm..

Nja..

 

 

 

Og hva er dette med effektøkning av denne bilen og avgifter?

 

Takker for svar =)

 

muligheten for at 200'ene er hardt kjørt er der, men de fleste som eier en slik bil tar godt vare på dem. kvaliteten har jeg hørt skal være like bra som på mazda, toyota etc....

 

hvis bilen er registrert for første gan i norge før 01.01.96 kan du øke effekten uten ekstra kostnader til forsikringsselskaper, biltilsyn osv (har jeg hvertfall hørt da)

 

men skal du importere denne bilen er jo ikke det direkte billig da;) :rolleyes:

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by ehrnst

men skal du importere denne bilen er jo ikke det direkte billig da;) :rolleyes:

 

Ingen planer om import, men jeg vil søke etter det fineste eksemplaret til 195.000 kr, helst original! Fikk vann i munnen etter å ha lest artikler om bilen i Drive! Men hvor hørte du det med avgifter?

 

Noen andre som vet noe om effektøkning vs. avgifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by d2001

 

Ingen planer om import, men jeg vil søke etter det fineste eksemplaret til 195.000 kr, helst original! Fikk vann i munnen etter å ha lest artikler om bilen i Drive! Men hvor hørte du det med avgifter?

 

Noen andre som vet noe om effektøkning vs. avgifter?

Om bilen er førstegangs registrert i norge før 1.1 eller 4 ellerno i 96 slipper du avgifter på effektøkning.

Men du må godkjenne og forsterke ting alt ettersom hvor mange hk du øker med:)

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

Om bilen er førstegangs registrert i norge før 1.1 eller 4 ellerno i 96 slipper du avgifter på effektøkning.

Men du må godkjenne og forsterke ting alt ettersom hvor mange hk du øker med:)

 

Thanx =)

 

Hadde vært konge å fått tak i Z-edition, sjelden bil! Med alu-paneler og spes alu felger fra OZ.. ;)

 

Har akkurat fått vite at bilen er svært populær i Tyskland.

 

Iflg. kalkisen på import av bruktbiler på dinside.no/motor koster det sum 228.000 kr....

 

Blir vel nødt til å finne et eksemplar her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by d2001

Fikk vann i munnen etter å ha lest artikler om bilen i Drive!

 

Jasså gitt.

 

Da var det vel min x-bil du leste om der da blant annet. (Den svarte med dekor).

 

Når det gjelder Nissan, løp og kjøp.

Det er MEGET bra kvalitet, og det er masse folk som kan mye om disse bilene nå, så det er lett å få hjelp.

 

Jeg ville heller valgt S14a pga fronten og interiøret ++.

Men den er jo dyrere da.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Jasså gitt.

 

Da var det vel min x-bil du leste om der da blant annet. (Den svarte med dekor).

 

Når det gjelder Nissan, løp og kjøp.

Det er MEGET bra kvalitet, og det er masse folk som kan mye om disse bilene nå, så det er lett å få hjelp.

 

Jeg ville heller valgt S14a pga fronten og interiøret ++.

Men den er jo dyrere da.

 

Aha.. Det er deg ja! Leste om den i nr. 9 2003.

Høres ut som en kjempebil. Har også lyst på S14a. Finnes det 95 mod. av denne? (tenker på å slippe avgifter ved evt. effektøkning). Og er ikke disse bilene bensintørste som F ved bykjøring?

 

Ps. Hvor mye solgte du den for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SierraCosworth350hk

Koreanerne er eksperter på å "kopiere" designet til andre bilprodusenter. Vi ser jo alle at den bilen der har litt "Toyota Supra" linjer.

 

De kopierte Ferrari. Men likevel, nice kjerre til billig pris. Det jeg hater er biler med kjip kvalitet, og derfor er det neg. for Hyundai som et valg på en måte.. Ikke minst Citroen og Peugeot... Men vi får vel ikke vite om hvor bra kvaliteten på den siste Coupe'n dems før om et par år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by d2001

 

Aha.. Det er deg ja! Leste om den i nr. 9 2003.

Høres ut som en kjempebil. Har også lyst på S14a. Finnes det 95 mod. av denne? (tenker på å slippe avgifter ved evt. effektøkning). Og er ikke disse bilene bensintørste som F ved bykjøring?

 

S14a kom i 97, så det går nok ikke.. :mad:

 

De er ikke bensintørste i det hele tatt hvis man bruker hodet litt.

Jeg målte min på hver tank, og den lå mellom 1 og 1.1 i 97% av tilfellene. Dette var med blandet kjøring, ikke jernet i bånn hele tiden, men noen ganger..

 

På langtur går den godt under literen.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår