KIRK Skrevet September 2, 2012 Rapporter Share Skrevet September 2, 2012 Heisann, i går skulle jeg bytte hjullager på Audien min (8E), men jeg fikk ikke løsna senterbolten. Har prøvd med muttertrekker, hoppe, sparke og slå på skralle og latmannsarm med 2,5 m forlenger, men ender bare med at jeg drar hele motoren rundt. Hva gjør jeg nå? Føler for at neste steg er å finne fram vinkelsliperen og kappe stikkaksel og bærearmer :rockets Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 2, 2012 Rapporter Share Skrevet September 2, 2012 Hjulet må stå på bakken når du løsner denne, bilen må ikke være oppjekket. Bolten er tightet med 120/200 Nm + 90 grader. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KIRK Skrevet September 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2012 Tusen takk! Får ut og prøve igjen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 2, 2012 Rapporter Share Skrevet September 2, 2012 Når jeg løsner slike bruker jeg alltid pipe/latmannsarm i 3/4" og de løsner med en gang :) 1/2 verktøy blir for spinkelt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelomegaaruler Skrevet September 8, 2012 Rapporter Share Skrevet September 8, 2012 varme er hemmeligheten her.....=) og skikkelig 3/4" latmannsarm og kraftpipe...og det er rigtig som de sier over dette er tightet med 12-200nm pluss nitti grader...og når dette gjerne har sitti sånn i 20 år skal det ikkje mye fantasi til for og forstå att her må det litt kraft til og varme=) Siter dodge opel og chevrolet rigtiga bilar brukar minst 2 liter på milen livet starter i 200 alt som lukter benzen er godt=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg