Gå til innhold

Tikobling av Pioneer subwoofer til pioneer bilstereo...hvordan?

Ranger emnet


LaRRs1000

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har byttet ut standardspilleren i bilen min med en ny Pioneer DEH-6400BT http://www.pioneer.eu/no/products/25/121/61/DEH-6400BT/index.html I bilen så var det montert en Pioneer TS-WX 22A subwoofer med innebygget forsterker og fjernkontroll http://www.pioneer.eu/no/products/archive/TS-WX22A/index.html

 

Mitt problem er at det mangler bruksanvisning på subben og jeg ikke vet hvilke ledninger på isokontakten som må tilkobles for at subwooferen skal virke? Jeg har fått de andre høytalerene og selve stereoen til å virke, men greier altså ikke å lokalisere hvilke ledninger som skal kobles sammen for å få subwooferen til å virke. Det sto en Blaupunkt spiller originalt i bilen, og når jeg kjøpte Pioneeren så fikk jeg med en ISO overgang som jeg har måttet bruke.

 

Legger ved enoen bilder fra koblingspunkter i dash og bak på sub, samt av stereoen.

 

Håper noen her inne kan hjelpe meg med dette problemet!

 

post-33219-1380485445986_thumb.jpg

 

post-33219-13804854459973_thumb.jpg

post-33219-13804854459774_thumb.jpg

post-33219-13804854459933_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kontakten som er blå/grønn/gul har vel ikke du tilkoblet pioneerspilleren tenker jeg, og det er i den at blaupunkten hadde linjeutgangene sine. Hvis du ser litt lenger inn på denne koblingen, så er det mulig du finner signalkablene som går bakover i bilen, med mindre det er brukt høynivåtilkobling på suben (ser sånn ut egentlig) så da må du legge opp signalkabler fra spilleren til suben, samt finne ut hvilken ledning i dashen som er brukt som remote til suben.

Hvis du kobler ut den helt svarte kontakten på suben, og setter inn den med gule ledninger på, kommer det da lys i suben når du skrur på spilleren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar cossiemk1 !

 

den blå grønn gul kontakten fikk jeg vite at jeg ikke skulle koble til, så den er ikke tilkoblet. Jeg koblet av den svarte kontakten på suben, men det var fremdeles ikke ikke noe lys på suben. Alle tilkoblinger som du ser på suben var tilkoblet når jeg først så på baksiden av suben(i motsetning til på bildene). Suben har sin egen remote. Jeg fikk koblingsskjema fra Pioneer på suben men er fremdeles like lite klok. Legger det ved som pdf her. Kanskje det blir litt lettere å finne ut av det da?

Eventuelt, er det noe firma eller noen i Oslo som er flinke på slik (uten at man skal betale en formue) som kan anbefales til å få koblet det slik at det virker som det skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det siste bildet ditt her nå, så ser du tydelig remotekabelen fra spilleren, denne må kobles til suben, og du ser også på bildene av suben at det går en tilsvarende kabel der. Du må finne ut hvor denne kabelen kommer fra i dashbordet ditt, og koble den til spilleren. Du kan også måle mellom de gule og de svarte ledningene i den ene kontakten på suben, og se om det er spenning der, det skal det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det står system remote control på den blå lappen. Er ikke det til fjernstyringen på rattet? Det er spenning på de gule og svarte kablene inn til suben :) Så gjenstår det bare å finne hvilke kabler i dashen som man skal bruke. Har du noen ide om hvordan man finner/søker seg frem til hvilk(e) kabler som er aktuelle i dashen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal legge opp en signalkabel fra spilleren og til forsterkeren, type slik: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilstereo/Monteringsdeler/Signalkabel-RCA-31435/ og den passer da bare en plass på suben, og på rear-rca utgangen på spilleren. Så kobler du den blå/hvite på system remote så blir det lyd i suben når du skrur på spilleren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår