Norskisverige Skrevet August 28, 2012 Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Vi har to biler vi har montert ekstralys på. En Pajero Sport og en L200. Lysene er koblet via ett relé. Men. Vi får ikke til å kunne bruke "lyshornet" (eller hva det heter). Ekstralyset skrur seg på kun dersom vi har "satt på fjernlyset". Når vi bare "blinker" med lysene så går de ikke på. Jeg har målt med ett multimeter men det er noe som ikke er helt "som vanlig" på disse bilene. Når tenningen er av er alle polene på H4-lampen jordet blant annet. Med tenningen på virker det som om at ledningene veksler mellom "jord og pluss" (uten at jeg er sikker på dette). Problemet er på begge bilene så jeg vil tro de er kablet på samme måte. Så. Er det noen som vet hvordan dette kan kobles så ekstralysene fungerer både ved "blinking" og ved "fjernlys"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 28, 2012 Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Hent styrestrøm fra stikkene på hver side av h4-pæra(altså ikke den i midten). Da trenger du heller ikke å koble releet til jord, og det vil garantert fungere. Mange japanske biler har minusstyrt hovedlys, men kobler man både 85 og 86 på pæresokkelen trenger man ikke å tenke på dette :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norskisverige Skrevet August 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Bare så jeg ikke setter fyr på bilen. 85 -> ene siden av h4-sokkelen (den er jordet i dag) 86 -> andre siden av h4-sokkelen (som den er nå) ... og resten lar jeg være som de er? Takk for svaret forresten :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 28, 2012 Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Jepp :) Da henter spolen i releet (85 og 86) pluss og minus fra pæra, og du slipper å tenke på om lysa er pluss- eller minusstyrt. Og batterispenning på 30(husk sikring!) og ut til lyktene på 87. Men det siste der har du jo allerede koblet så det bør være greit :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norskisverige Skrevet August 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Dette skal testes umiddelbart :-) Takk for lysende gode raske svar :-) Kommer med en tilbakemelding uansett om bilen brenner opp eller ikke ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norskisverige Skrevet August 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Sånn. Da var det koblet om etter din forklaring- og det fungerer lysende (no pun intended) bra :-) Takk for hjelpen :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg