marius_b2 Skrevet August 28, 2012 Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Hei! Boraen min har nå gått ca. 180.000km, og jeg tenkte derfor å utføre service på bilen. Jeg er i midlertidig noe usikker på hva som vanligvis gjøres på Boraer som har gått denne distansen, og lurer derfor på om det er noen her inne som har en oversikt over dette? Takk for all hjelp. Mvh. Marius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 28, 2012 Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Alt må jo sees i sammenheng med hva som et gjort i senere tid og når det ble gjort. Bytt luftfilter, oljefilter og motorolje minst en gang i året/hver 7-10' km. Dieselfilter og bremsevæske skiftes hvert 2. år. Hvert 5. år/90' km bytter du registerreim (+ vannpumpe dersom drevet av reg-reim), kjølevæske, gearolje og servoolje (selv om Møller sier dette ikke skal skiftes). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius_b2 Skrevet August 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Alt må jo sees i sammenheng med hva som et gjort i senere tid og når det ble gjort. Bytt luftfilter, oljefilter og motorolje minst en gang i året/hver 7-10' km. Dieselfilter og bremsevæske skiftes hvert 2. år. Hvert 5. år/90' km bytter du registerreim (+ vannpumpe dersom drevet av reg-reim), kjølevæske, gearolje og servoolje (selv om Møller sier dette ikke skal skiftes). Forrige service ble nok utført på ca. 120.000km (bortsett fra olje og filterskift), men dersom du mener at dette er en komplett liste over hva som bør gjøres, så takker jeg! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 28, 2012 Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Komplett er den gjerne ikke, men inneholder det viktigste ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg