Jump to content
Bilforumet.no
Piggo

Tips til ryggekamera (ebay)

Rate this topic

Recommended Posts

Siden tråden er så fersk :) - noen som vet om Octavia 2010-> har ferdig A/V kabling liggende klar ?

(en kollega med 2002 Allroad monterte ett slikt ebay kamera, og der lå kablingen frem til org. stereoen klar, fra fabrikk)

Jeg har en 2010 mod Octavia, men jeg vet ikke om det er A/V kabling frem. Jeg har montert et ryggekamera som erstatning for et skiltlys (kameraet er integrert med et LED-lys ved siden av). For å unngå problemet med å strekke kabel frem til skjermen (jeg har en ettermarked Kenwood-spiller), har jeg trådløs overføring. Det funker greit nok, men bilde-kvaliteten er nok ikke helt 100% i forhold til kablet. Min erfaring er at disse ettermarkedskameraene ikke er helt tilpasset. Jeg måtte justere plasseingen av skruehullene, de skulle vært midt på kortsiden, men var litt off-center.

post-65970-13804854416948_thumb.jpg

Denne ser ut til å ha hull i center. Så hvis dimensjonen ellers er lik (lxb) bør vel den funke.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190720144678&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:en

Hm,jeg er skeptisk til at Fabia og Octavia har samme skiltlys. Det ser ut til at det er for bredt og kortere. Men festehullene ser ut til å være sentrert, ja.

Hm,jeg er skeptisk til at Fabia og Octavia har samme skiltlys. Det ser ut til at det er for bredt og kortere. Men festehullene ser ut til å være sentrert, ja.

Godt mulig, målene må jo uansett verifiseres :)

Mest spent dog på Piggos erfaring (spesielt med tanke på om det finnes noe original kabling som kan brukes)

Godt mulig, målene må jo uansett verifiseres :)

Mest spent dog på Piggos erfaring (spesielt med tanke på om det finnes noe original kabling som kan brukes)

Hei folkens!

Jeg har gitt opp.. Kameraet passet utmerket men av-kabelen fikk jeg ikke presset gjennom overgangen mellom bakluken og karosseriet så jeg solgte det videre. Nå har jeg derimot installert parkeringssensorer i bakfangeren, noe som fungerer utmerket, tatt utgangspunktet i betraktning, til mitt bruk. Jeg kjøpte på Biltema til 350kr og fikk hjelp av YouTube hvordan jeg skulle gå frem.

Hei folkens!

Jeg har gitt opp.. Kameraet passet utmerket men av-kabelen fikk jeg ikke presset gjennom overgangen mellom bakluken og karosseriet så jeg solgte det videre. Nå har jeg derimot installert parkeringssensorer i bakfangeren, noe som fungerer utmerket, tatt utgangspunktet i betraktning, til mitt bruk. Jeg kjøpte på Biltema til 350kr og fikk hjelp av YouTube hvordan jeg skulle gå frem.

Kunne jo ha kuttet av kabelen, dratt den igjennom også loddet tilbake kablene. Gjort det før jeg (:

Eller Piggo: du kunne ha kjøpt en trådløs overføring. Da hadde sluppet plunderet med trekking av kabel og .....Det er bare en liten sender som ligger inni bakluken bak skiltlyset (strøm tar du fra lyset) og en mottaker bak radio'n. Funker greit på min.

Trådløs er jo kanskje det enkleste ja. Men Piggo (selv om det er lenge siden, og jeg ikke er inne for ofte her) - fant du noe original AV kabling i din 2010 Octavia, som du evt kunne benyttet deg av, om du hadde fått trekt AV kablene fra luken og inn i karosseri?