Gå til innhold

Volvo xc70 2.4t 2001 lager ulyd! HJELP!

Ranger emnet


Mandel

Anbefalte innlegg

Min far sin volvo xc70 2.4t har i den siste tiden vokst på seg en merkelig ulyd, det er en pipelyd som øker med farta, i høy fart (100) er det nesten så man ikke hører folk snakke inne i kupeen.

Bilen har vært på service for dette så mange ganger at man ikke kan telle det på begge henda. Og Volvo her på lillehammer skjønner ikke hva det er, Men de er også en gjeng med slappinger som gjør en ELENDIG jobb.

Så etter mange forvilte forsøk og uendelige utgifter tenkte jeg og spørre for min far om noen her kanskje kunne vite/ hørt om problemet eller lignende saker?

 

Problemet er lokalisert til og være på bakre del av bilen. Ifra bakdørene og bak til eksosen.

Volvo Lillehammer har skiftet deler for rundt 40000, men enda har de hersens slakkingene ikke lokalisert feilen.

Følgene skjer: Lyden er konstant og kan minne litt om lyden fra trimmede kompressor-biler eller ryggelyden du får på en bil, lyden øker med farten og ved 100 km/t er støyen overdøvende av snakk i kupeen,

Volvo Lillehammer har skiftet stab-stag bak på bilen, nye hjullager om mye annet rart jeg ikke har navn på.

Fortvilelsen er stor hos min far for tiden, for og kjøre en bil med feil er ganske risikabelt, spessielt når han kjører denne bilen til oslo/sverige/polen o.l opptil flere ganger i måneden, Lyden er ikke minst utrolig plagsom.

 

Har noen hørt om / erfart lignende opplevelser så vær så vennelig og snakk, for Volvo her på lillehammer sier at deres neste trekk vil være og skifte mellomakslingen (5000.- for ny!) eller hele bakakslingen med understellet (40000.- for ny!)

Siden bilen er importert fra Belgia sier Volvo Lillehammer at dette ikke blir dekket av garantien.

 

Både jeg og min far er nå dritt lei alt, dette problemet har dratt med seg og håper på svar herifra..

 

Venter i håp på et givende svar..

 

 

Mvh Mandel og Far

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en konstant lyd, eller en pulstrerende dunkelyd, som blir raskere og høyere ved fart ?

 

Du skriver at lyden er lokalisert fra bakhjulene, bak til eksosen. DVS, at lyden kommer fra hjuloppheng eller aksling ??

 

På fatterns forrige bil, en '95 A6 Quattro hadde vi en dunkende lyd som ble værre i fart. Verkstedet ville skifte hele diffen bak, som kostet 10 høvdinger. Fattern dro til NAF for en second opinion, de fant ut at det var lite fett på et hjullager, så de satte en sprøyte med fett/grease som kosta under hundrelappen. Det var det.

 

Jeg vet Volvo V70 har noen "spoilere" på insiden av bakhjulene, som hidrer slaps og snø å legge seg inni felgen. Det kan gi litt slaglyder. Had deres bil en sånn spoiler?

 

Du skriver også at dere ikke har noen garanti fra Volvo. Hvor lenge siden er det siden dere importerte bilen ?

- 1969 Ford Mustang Fastback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo har vel bare 1 års garanti på sine modeller, Biler registrert første gang etter 01.11.2001 har 2 årsgaranti. Gjelder også for bruktimporterte om de er førstegangs registrerte etter denne datoen i xportlandet. Skal være 50/50 garanti.

Volvo forhandleren som utfører reparasjonen: 25%

Volvo Norge: 25%

Kunden: 50 %

 

XC70 har hatt ett problem med bakre kopling mellom mellomaksel og kardang. Den er i gummi og det kan være noen "tapper" som stikker ut som vil lage svingninger når de kommer opp i høyere hastigheter.

Har hatt inne en 2003 modell med dette problemet.

Det finnes heller ingen service meldinger på dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår