WebSol Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 kan noen fortelle meg en enkel og effektiv måte åfjerne rust på??? har litt rust på hyre hjul skjerm bak... skulle gjerne hatt noen tips om dette??? takker for alle forslag Siter Mercedes Benz 190E 2.0 '89 x Golf II sport `88(rust sier du) x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
metz Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 pusse-sparkle-grunne-lakke :o Siter BESTOFVW http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Mars 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2004 Klin på noe sink på stålet når du har pusset bort rusten Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet Mars 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2004 Originally posted by metz pusse-sparkle-grunne-lakke :o "Egentlig" skal man bruke en 2komponent grunning under sparkelet, selv om ingen gjør dette pga. det krever tid. Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Originally posted by Lurifaks "Egentlig" skal man bruke en 2komponent grunning under sparkelet, selv om ingen gjør dette pga. det krever tid. hvorfor tar en 2komp grunning mere tid? bare fordi man må blande sammen? jeg brukte 2 komponents CA epoxy primer på mitt stål, etter sandblåsing (som forsåvidt er den eneste måten å få rust vekk på, utenom kapp og sveise inn nytt). Om du bare skal stoppe rusten så kan du pusse det sånn passe rent for løs rust, og peise på med en ruststopper som Brunox o.l. Om du gjør det korrekt så stopper rusten og det danner seg en fin hard hinne. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helene B Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Noen som har prøvd presto spray lakk?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Originally posted by Helene B Noen som har prøvd presto spray lakk?? det duger ikke på noe annet enn deler som ikke skal synes i hvertfall.. og knapt der en gang! ikke bruk presto på karosserideler.. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helene B Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Originally posted by projektRUST det duger ikke på noe annet enn deler som ikke skal synes i hvertfall.. og knapt der en gang! ikke bruk presto på karosserideler.. Hva skal jeg bruke da?? Har du hørt om glass fiber penn, som man kan fjerne rust på små områder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Presto funker fint det, men ikke bruk det på steder hvor det skal lakkes over senere med 2-komponent, som f.eks av et lakkverksted. Da bruker du syregrunning istedet. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helene B Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Originally posted by SpeedWell Presto funker fint det, men ikke bruk det på steder hvor det skal lakkes over senere med 2-komponent, som f.eks av et lakkverksted. Da bruker du syregrunning istedet. Hmm.. Jeg har ikke helt peiling på disse merkene.. Hva heter d? Bare syregrunning?:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Masse forskjellige merker, det heter syregrunning. De fleste lakkforhandlere har dette. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWLOVAH Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Gjort på min Golf 1 der det er rust på karroseriet, slipt ned til det blir blank (gjerne stålbørste på drill), 3 strøk rust bjørn (fåes på mekonomen), 2 strøk corroless "rustkiller" (fåes på jernvareforretninger, kan bruke turtle rustgrunning også, dette kjøpes på mekonomen), spraygrunning og så spraylakkering. Under bilen etc bytt ut spraygrunninga og spraylakkeringa med skikkelig understellsguffe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Originally posted by VWLOVAH Gjort på min Golf 1 der det er rust på karroseriet, slipt ned til det blir blank (gjerne stålbørste på drill), 3 strøk rust bjørn (fåes på mekonomen), 2 strøk corroless "rustkiller" (fåes på jernvareforretninger, kan bruke turtle rustgrunning også, dette kjøpes på mekonomen), spraygrunning og så spraylakkering. Under bilen etc bytt ut spraygrunninga og spraylakkeringa med skikkelig understellsguffe. Går det greit å lakkere over corroless? Jeg tenker å gjøre grunnarbeidet selv før jeg sender bilen til lakkering og vil ikke bruke noe som gjør vondt værre ;) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedMan^ Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Går fint med syregrunning om det ikker er rusta hull.. da er det beste og kappe og sveise inn ei plate.. rød grunning osv Siter - Audi 90 Coupe - Mazda 323F bg (Prosjekt) x Ford orion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg