Gulbrandsen95 Skrevet August 4, 2012 Rapporter Share Skrevet August 4, 2012 Er dette en fin førstebil?? med tanke på forsikringer, bensinbruk, skaffe deler, styling, kjøreegenskaper (om vinteren også :P ) Siter Noen som har en Ascona B tilsalgs ? "send PM" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian240740 Skrevet August 7, 2012 Rapporter Share Skrevet August 7, 2012 forsikringen ligger på rundt 6 000,- 240 med forgasser motor bruker mere bensin enn innsprøytning, så jeg anbefaler en 240 med B230F eller B230E motor :) Det er lett og skaffe deler og sånt til Volvo :) Kjøreegenskaper har jeg ikke noe å si om, foruten at min 240 har diff-brems, slik at den trekker på begge bakhjulene samtidlig :) Det er kjekt når man kjører i oppoverbakk :) Hilsen Kristian240740 Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/253436-kristian-vw-golf-2-bruks-faest-bil.html Tjom Tjom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvotobbi Skrevet August 8, 2012 Rapporter Share Skrevet August 8, 2012 se godt etter rust lang hjulbrønene i bagasjerome og under bilen gikk på en smell der ja :P jeg har 240 med b230f og 4 trins kasse helt konge god og kjøre, min bruker ca 1L på mila ;) styling trengs ikke på en 240 ;) bare og senke den tåke lys 1000inger soda rudene å bag lyktene å et par fine felga så e du i mål :volvopower: Siter volvo 240 1989! ke sko d ellers vera ? :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen95 Skrevet August 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2012 oki, burde jeg gå for gasser eller innsprøyting?? hva er forskjell, og navn?? :P Siter Noen som har en Ascona B tilsalgs ? "send PM" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvotobbi Skrevet August 10, 2012 Rapporter Share Skrevet August 10, 2012 innsprøyting den hetter b230f bruker mindre en forgasser ;) :volvopower: Siter volvo 240 1989! ke sko d ellers vera ? :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zappezopp Skrevet August 11, 2012 Rapporter Share Skrevet August 11, 2012 Som førstebil er egentlig 240/740/940 absolutt det beste og mest driftsikre bil en ungdom kan ha =) Eneste jeg kan pirke på 240'in er att det medfører som regel skruing og den er ikke fantastisk god på langjkjøring :) Siter Signer her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen95 Skrevet August 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2012 Som førstebil er egentlig 240/740/940 absolutt det beste og mest driftsikre bil en ungdom kan ha =) Eneste jeg kan pirke på 240'in er att det medfører som regel skruing og den er ikke fantastisk god på langjkjøring :) okay, nå starter jeg på kjøretøylinja til året, så regner med at det blir endel skruing der også :D men best av 240 vs 740 og 940 ?? :) Siter Noen som har en Ascona B tilsalgs ? "send PM" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 13, 2012 Rapporter Share Skrevet August 13, 2012 940. Ikke noe å diskutere en gang. En 240 har aner fra midten av 60 tallet, og all teknikk er i hovedsak fra midten av 70 tallet. 35 år siden det. 240 var en helt ok bil i 1980, nå er det 2012. 940 har MYYE bedre kjøreegenskaper, bedre sikkerhet, lavere forbruk og deletilgangen er foreløpig bra, i motsetning til 240 der enkelte karosserideler er sluttsolgt. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zappezopp Skrevet August 15, 2012 Rapporter Share Skrevet August 15, 2012 940. Ikke noe å diskutere en gang. En 240 har aner fra midten av 60 tallet, og all teknikk er i hovedsak fra midten av 70 tallet. 35 år siden det. 240 var en helt ok bil i 1980, nå er det 2012.940 har MYYE bedre kjøreegenskaper, bedre sikkerhet, lavere forbruk og deletilgangen er foreløpig bra, i motsetning til 240 der enkelte karosserideler er sluttsolgt. Helt enig om det med niførr'n ;) Aldri kjørt en så god bil faktisk :P Siter Signer her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen95 Skrevet September 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2012 740 da?? er disse like invendig altså 740 og 940? :P Siter Noen som har en Ascona B tilsalgs ? "send PM" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 6, 2012 Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 740 da??er disse like invendig altså 740 og 940? :P 740 er eldre og mer primitiv enn 940. Er dette en fin førstebil??med tanke på forsikringer, bensinbruk, skaffe deler, styling, kjøreegenskaper (om vinteren også :P ) De bruker mye bensin, uansett motor. Ihvertfall i forhold til nyere biler. Deler er veldig lett å skaffe, siden det fortsatt er en populær ungdomsbil.Styling også, selv om ikke alt er like fint akkurat. Kjøreegenskapene er ikke mye å skryte av i original tilstand, også her sammenlignet med nyere biler. Driftssikkerheten er ikke så bra lenger, de fleste 240-ene man finner nå er enten veldig langt kjørt, eller ungdomskjørt. Eventuelt begge deler. Kjøreegenskapene på vinteren er heller ikke så mye å skryte av, men greit nok. Jeg har inntrykk av at disse bilene bare er populære fordi de har bakhjulstrekk, og det er lett å få tak i spreke motorer/trim. Jeg skjønner at de var populære for noen år siden, men nå begynner de virkelig å dra på åra. Selv de siste årsmodellene (93?) er snart 20 år gamle, og disse har også elektronisk motorstyring som gjerne fusker litt nå og da. En bra førstebil for meg er en som er grei å kjøre, bruker lite bensin/diesel(man vil jo kjøre mye?), og er driftssikker. Anbefaler et eller annet japansk hvis disse tingene er viktig. Eventuelt en MB 124 med dieselmotor, de er ihvertfall ganske driftssikre selv om de er gamle. Bensinmotorene har mer elektronikk og dritt. Ville også styrt unna stasjonsvogna pga trøblete nivåregulering med grisedyre dempere, og trøblete baklukelås som også er grisedyr. Mercedesen er like enkel å skaffe deler til som volvoen, og ganske billig også på de rette plassene. Og kjøper du en diesel, slipper du å blakke deg ved pumpene. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen95 Skrevet September 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 740 er eldre og mer primitiv enn 940. De bruker mye bensin, uansett motor. Ihvertfall i forhold til nyere biler. Deler er veldig lett å skaffe, siden det fortsatt er en populær ungdomsbil.Styling også, selv om ikke alt er like fint akkurat. Kjøreegenskapene er ikke mye å skryte av i original tilstand, også her sammenlignet med nyere biler. Driftssikkerheten er ikke så bra lenger, de fleste 240-ene man finner nå er enten veldig langt kjørt, eller ungdomskjørt. Eventuelt begge deler. Kjøreegenskapene på vinteren er heller ikke så mye å skryte av, men greit nok. Jeg har inntrykk av at disse bilene bare er populære fordi de har bakhjulstrekk, og det er lett å få tak i spreke motorer/trim. Jeg skjønner at de var populære for noen år siden, men nå begynner de virkelig å dra på åra. Selv de siste årsmodellene (93?) er snart 20 år gamle, og disse har også elektronisk motorstyring som gjerne fusker litt nå og da. En bra førstebil for meg er en som er grei å kjøre, bruker lite bensin/diesel(man vil jo kjøre mye?), og er driftssikker. Anbefaler et eller annet japansk hvis disse tingene er viktig. Eventuelt en MB 124 med dieselmotor, de er ihvertfall ganske driftssikre selv om de er gamle. Bensinmotorene har mer elektronikk og dritt. Ville også styrt unna stasjonsvogna pga trøblete nivåregulering med grisedyre dempere, og trøblete baklukelås som også er grisedyr. Mercedesen er like enkel å skaffe deler til som volvoen, og ganske billig også på de rette plassene. Og kjøper du en diesel, slipper du å blakke deg ved pumpene. hmm, ga meg litt å tenkt på :D takk for kjempeflott svar ! :D vet det er volvoforum akk her og topic men hva med en BMW e36 318?? med tanke på forsikring iforhold til volvo'n?? og ellers, bensinforbruk og kjøreegenskaper? Siter Noen som har en Ascona B tilsalgs ? "send PM" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 7, 2012 Rapporter Share Skrevet September 7, 2012 Bmwen er vesentlig bedre å kjøre, og mer moderne. 318 er ingen rakett, men grei som førstebil. Forsikring vet jeg ikke, men det er bare å ta en telefon til selskapene. Jeg kjørte corolla som førstebil, men det var litt fordi jeg arvet den. Hvis jeg måtte kjøpt min første bil, ville det nok blitt bmw eller merce. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 8, 2012 Rapporter Share Skrevet September 8, 2012 Jeg har hatt litt ymse oppigjennom men har havna på volvo igjen etter ymse tysk... Er ikke noe stress å få gode kjøreegenskaper i en 240, tar du en som er nyere enn 89 har den samme motorstyring som 940 og da er en turbomotor fra 940 mer eller mindre "bolt in". Fordelen med 2,7 og 9 serie er at det er lite deler som ryker i hytt og gevær også er det enkelt å skru på. Veldig begrenset med styling osv som ser pent ut, men etter min smak skal gamle volvoer ha litt "racingstuk" dvs en original vinge, noen snasne felger og godt med senk. Vedr bensinforbruk så går en bil med lh2.4 styresystem på rundt litern med litt blanda inspirert kjøring. Fordelen med at den bruker litt mer er at det i allefall ikke blir kaldt i den om vintern. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen95 Skrevet September 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2012 Jeg har hatt litt ymse oppigjennom men har havna på volvo igjen etter ymse tysk...Er ikke noe stress å få gode kjøreegenskaper i en 240, tar du en som er nyere enn 89 har den samme motorstyring som 940 og da er en turbomotor fra 940 mer eller mindre "bolt in". Fordelen med 2,7 og 9 serie er at det er lite deler som ryker i hytt og gevær også er det enkelt å skru på. Veldig begrenset med styling osv som ser pent ut, men etter min smak skal gamle volvoer ha litt "racingstuk" dvs en original vinge, noen snasne felger og godt med senk. Vedr bensinforbruk så går en bil med lh2.4 styresystem på rundt litern med litt blanda inspirert kjøring. Fordelen med at den bruker litt mer er at det i allefall ikke blir kaldt i den om vintern. hehe, takker for svar :D Siter Noen som har en Ascona B tilsalgs ? "send PM" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.