Gå til innhold

Jording i bagasjerommet på en 3BG

Ranger emnet


butikkhylle

Anbefalte innlegg

Du bare vipper dem opp

Ved setebeltefeste ( det røde) ta henda dine ned der og dra opp, er en lengere side og en kortere side. er 2 hull for fingere å få tak i sånt at du kan vippe dem opp.

Bare skru opp setebeltefeste med en skiftnøkkel 17 tror jeg det var, også tar du sandpapir og pusser vekk malingen rundt der og trer kabelen over bolten og skrur igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, da får jeg prøve på det :)

 

Har ikke begynt noe av trekkingen enda (drittvær ute), men er det generelt sett vanskelig å trekke i denne bilen? Skal ha forsterkeren i bagasjerommet obviously, hvordan er det å få dette så skjult som mulig der, går man ned under dekselet helt bakerst liksom, og så videre ned i lista langs sida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jævelig å trekke i den ja

Du kan enten gå via ecu boksen ( den svarte boksen på høyreside av bilen og ned via pedalene.

Eller du kan dra den på venstre side ved ac rørene hvor gummien er og da via hanskerommet og nedover. Er litt vrient å få til men jeg har fått 53mm2 kabel via ecu boksen da det var for lite plass ved ac rørene og hanskerommet.

 

Du kan skjule forsterkeren i hjulbrønnen null problem det. Jeg fikk ikke igjen dekslene så bare lot kabelen henge der. Skal du ha det skjult må du nok ta opp setet forann forså dra under teppet. Det gadd jeg ikke, man ser ikke den kabelen ved foten uansett så ble ikke prioritert hos meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å gå via hanskerommet, batteriet er jo på den siden så. Kabelen jeg skal bruke er bare 20mm2 så får nok plass =P

 

Jeg mente ikke å ha forsterkeren i hjulbrønnen, jeg har planer om å feste den på subkassa. Det jeg mente var hvordan penest mulig få kablene fra forsterker og ned langs sida på bilen. Må jeg lage hull i "gulvet" på bagasjerommet eller finnes det en åpning et sted? Husker ikke hvordan det ser ut akkurat nå.

 

Og når jeg først har kommet meg ned i "kjelleren", hvordan er det med føringsveier videre ut forbi baksetene og ned under lista langs sida av bilen? Det er jo slike "sideseter" eller hva jeg skal kalle det, på hver side av baksetene. De går vel helt ned til gulvet om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg etter 4 timer ferdig med hele kabeltrekkingen, gikk faktisk mye enklere enn jeg hadde trodd. Eneste som var litt mikk var å få kablene fra dashen og ut til hver av sidene, men det gikk også ganske radig. Tok power gjennom der som de to rørene til AC går, og da kom den ned rett bak hanskerommet. Å få kablene under listene var dritlett, trengte ikke å ta de av engang, bare dytta kablene oppunder. Baksetet var bare å skru ut to skruer også var de hengsla så bare vippa de opp, og da var det pip åpent opp i bagasjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår