Gå til innhold

meknader i vognkort.

Ranger emnet


polo82

Anbefalte innlegg

jeg har vært så heldig å kjøpt meg en 1984 mod golf gx mk1, der står det en merknad i vognkortet som jeg lurer litt på.

 

UNNTAK ETTER #144 hva vil det si?bilen er 1.gangs registrert i norge i 1986.. Flyttegods??

volvo 850 2,3 t5

opel kadett c stv 1979 mod

volvo 240 v8 1985 mod

volvo 244 2,3 2x40mm dellorto og turbo 1978 mod

volvo 245 2,3 1985 mod+peugeot 106 s1 rallye 1995 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er grønn og noe rusten:)

er vel ikke stor annet å si. var på BT og omregistrerte den i dag,hu bak disken trodde det kunne ha noe med at bilen var tatt hjem til norge av samme eier som hadde kjøpt den ny i tyskland. har det tyske vognkortet og der står det ikke noe merknader.

bilen har ikke side blinklys på skjermene (er orginale skjermer/lakk) noe som kan tyde på flyttegods.

jeg vet att det ikke er krav til ettermontert side blinklys på flyttegods biler.

volvo 850 2,3 t5

opel kadett c stv 1979 mod

volvo 240 v8 1985 mod

volvo 244 2,3 2x40mm dellorto og turbo 1978 mod

volvo 245 2,3 1985 mod+peugeot 106 s1 rallye 1995 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 1,5 bensin. jeg har toll papirene også men det står ikke noe spes der heller. bare att det er betalt mva etter listepris på bilen i 1986 og vrakpant.

volvo 850 2,3 t5

opel kadett c stv 1979 mod

volvo 240 v8 1985 mod

volvo 244 2,3 2x40mm dellorto og turbo 1978 mod

volvo 245 2,3 1985 mod+peugeot 106 s1 rallye 1995 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt ett par biler tidligere som har vært flyttegods fra usa. på den enne sto det ingen ting i vognkortet og siste jeg hadde var det merket med flyttegods.

den første flyttegods bilen jeg hadde fikk jeg mangel på at blinklys manglet på side skjermene i forbindelse med P.K.K. men den var det også orginale skjermer/lakk på så jeg klaget til BT og da fikk jeg ett skriv fra BT der det sto at bilen ikke hadde krav til ettermontert blinklys pga flyttegods. men ingen merknad i vognkortet.

jeg har ofte P.K.K i jobben min men har aldrig sett denne merknaden i noe vognkort før. er som regel flyttegods eller 1:15 som står i merknader på de bilene vi driver med.

 

bilen ble registert i norge i 1986 av samme eier som i 1984 i tyskland så det er ikke arvegods. hadde ikke så veldig høye forhåpninger om at de skulle klare å svare på det på BT jessheim for å være helt ærlig. men hu trodde det var flyttegods.

volvo 850 2,3 t5

opel kadett c stv 1979 mod

volvo 240 v8 1985 mod

volvo 244 2,3 2x40mm dellorto og turbo 1978 mod

volvo 245 2,3 1985 mod+peugeot 106 s1 rallye 1995 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette e rlitt av problemet med inkonsekventhet(vanskelig ord gitt) hos BT, og er litt problem innimellom... det har alltid vært opptil hver enkelt kontrollant hva man skriver i vognkortet. så samme greia med 5 forskjellige biler kan være skrevet inn på fem forskjellige måter.

 

er mye borte i dette med heving av firehjulstrekkere, og der har jeg sett tekst fra " godkjent hevet" på både karosseriløft, og fjærer, eller en kombiansjon av begge deler til merke hevesett, antall vindinger på fjær og til og med totalhøyde på fjærer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår