GolfSport88 Skrevet September 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2012 Etter og ha lest litt i tråden ser jeg at den forgasseren jeg har nå er en 2E2 gasser, og den andre motoren er en Monojet (elektrisk styrt forgasser). Så da lurer jeg på om det er mulig å sette i en motor med monojet gasser i min bil? eventuelt hva som er forskjell i fra 2E2 til monojet? og da tenker jeg spesielt på ledningsnettet, og andre ting som kan være forskjellig fra mitt motorrom! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet September 4, 2012 Rapporter Share Skrevet September 4, 2012 Det fikk du forklart på første sia: du trenger komplett ledningsnett med hjerne, lambdasonde og ei kraftigere bensinpumpe om du skal bygge om til monojet. Et alternativ er muligens å benytte 1,8l blokk med gasser og innsug fra 1,6l'en skal ikke garantere at det vil funke jeg, men mener det er akkurat samme gasser på 1,6 og 1,8l orginalt, så å bruke 1,6 gasser på 1,8 blokk burde ikke vere noe problem, må vel muligens justere noe... Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfSport88 Skrevet September 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2012 Merket det etterhvert :) Skjønner hva du mener. Skal ta å undersøke dette litt nermere, å høre me noen som kan VW, så får vi se hva det blir til! Hjertelig takk for god hjelp!! :) Flott forum! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfSport88 Skrevet September 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 Har en ny golf på handen, dette er en bil med en såkaldt "webber" forgasser. Hva er forskjellen på denne og min 2E2 forgasser? Noe som må gjøres for å sette denne motoren i bilen? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet September 19, 2012 Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 Weberen er enklere og gir vel litt mer effekt, samt tøffere lyd. Mange bytter bare for å slippe problemer med vokstermostaten osv på 2E2en... Passer nok rett inn i din bil;) Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfSport88 Skrevet September 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 Kanon! hjertelig takk! :):) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg