ØrjanN Skrevet Juli 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2012 Kjørte driftetrening nå på lørdag.. Bilen er en Toyota Soarer, og nå er det noe veldig rart. Jeg kan trykke inn bremsepedalen 3-4cm før den i det hele tatt begynner å bremse, og når den først begynner å bremse da så skal det bare LITT til så låser den/full bremsekraft... jeg merket underveis i kjøringen at jeg ikke trengte å bruke det hydrauliske brekket for å holde den i sladd, jeg kunne bare bruke bremsepedalen, og det gidde samme effekt som å brekke.. min bror som så på sa det så ut som jeg brekket mye. syntes også brekket fungerer dårlig og det er hardt, og låser bakhjulene dårlig... Det var en som mente det kunne være fordi jeg har brekket og bremset samtidig, noe jeg har gjort endel ganger.. Noen som vet? Til info så har jeg koblet det opp slik: uttak nr.1 på bremsesylinderen går til et t-stykke og ut til fremhjul. uttak nr.2 på bremsesylinderen går bak og inn til hydraulisk brekk, hvor det går rør ut fra brekket igjen og bak til t-stykke til bakhjulene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Juli 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2012 Fungerte bremser og brekk bra før treningen? merket du at de ble dårligere underveis? skyter bare inn den første tanken som datt i hodet: Lenge siden br.væske er skiftet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Juli 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2012 går brekket skikkelig av igjen da? kan være at du presser på baksiden av stempelet med bremsevæske... vet ikkke om det er mulig på ditt brekk,men jeg har sett tilfeller der det er mulig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØrjanN Skrevet Juli 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2012 Brekk syntes jeg alltid har vært hardt og vanskelig å bruke, men bremsene fungerte. De grep med en gang jeg trykket på pedalen før (slik som en normal bremsepdal skal).. de ble dårligere underveis.. Bilen er nybygd og bremsevæske fyllte vi på for noen mnd siden.. men jeg syntes det var litt lite i beholderen da jeg sjekka i går.. sven410: ja brekket går skikkelig av ja.. skjønner ikke helt hva du mener der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Juli 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2012 Da vil jeg anbefale å kontrollere for lekkasjer, siden alt er nybygd, å du måtte etterfylle. Er det lite bremsevæske igjen, vil ikke bremsene fungere optimalt før du har pedal i bånn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2012 Sitter ikke en reduksjonsventil mellom brekket og bremsene? Har du kjørt bremsene varme? Regner med det er skiver hele veien? Noen andre symptomer enn lav pedal? Siden du har svak bremsekraft foran, ville jeg nesten tro at glidepinner sitter eller bremseklosser som sitter fast, så det fjærer, du kan jo og slite klossene godt på en slik økt, så etterfylling av bremsevæske behøver ikke være unormalt. Har du en trykkreduksjonsventil på bakbremsene? Stemmer størrelse på bremsesylindre(master og slave+brekk) overens? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØrjanN Skrevet Juli 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2012 Nei det har jeg ikke sett.. hva mener du med å kjøre bremsene varme? Er skive både fremme og bak ja.. jeg prøvde å forske litt på det i går, etterfylte, byttet om på bak/frem på master sylinderen.. prøvde igjen, men det er fortsatt noe rart ute og går.. brekket kjennes ut som slik bremsepedalen burde vært.. den griper med en gang og man har den kraften som må til... bare at det er tungt for en arm å dra.. men jeg kan pumpe pedalen til den blir litt hard, så venter jeg litt, så må jeg trykke den inn 3-4 cm igjen før den tar.. skjønner ingenting. lufting neste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Juli 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2012 det siste der høres definitivt ut som luft ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Dagsleth Skrevet Juli 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2012 Nei det har jeg ikke sett.. hva mener du med å kjøre bremsene varme? Er skive både fremme og bak ja.. jeg prøvde å forske litt på det i går, etterfylte, byttet om på bak/frem på master sylinderen.. prøvde igjen, men det er fortsatt noe rart ute og går.. brekket kjennes ut som slik bremsepedalen burde vært.. den griper med en gang og man har den kraften som må til... bare at det er tungt for en arm å dra.. men jeg kan pumpe pedalen til den blir litt hard, så venter jeg litt, så må jeg trykke den inn 3-4 cm igjen før den tar.. skjønner ingenting. lufting neste? Å kjøre bremsene varme betyr at du har brukt de mye og hardt slik at alt blir varmt! Ikke uvanlig å se i løpssammenheng at bremseskivene er helt rødglødende. Sjekk om skivene har blitt misfarget /blå, og om klossene har fått en hard glatt overflate (glassert). Stemmer dette så gir det svar på bremseproblemet da slike klosser vil ha lite bremseeffekt inntil du trykker hardt nok på pedalen - da låser de brått! Siter Volvo S60 tdi R design 2013 mod -SOLGTFord Mondeo AWD 2.0tdci 180hk -16 mod. Vw Touran R -line 2.0TDI vare -10 modFord Escort RS 2000 -76 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.