Gå til innhold

Demontere dørhåndtak, Vindusdeksel, Interiørlister

Ranger emnet


hallvardr

Anbefalte innlegg

De utvendige dekslene på dørhåndtakene på bilen ser veldig stygge ut, ser ut som det har oksidert. Noen som vet hvordan en får av disse. Og hvorfor de har blitt så stygge?

[ATTACH]32159[/ATTACH]

 

Samme greia med dekselet på bakdøren egentlig. Noen som vet hvordan en får det av? Ser kanskje ut som jeg må kjøpe nye og at det ikke er nok å bare lakke.

[ATTACH]32160[/ATTACH]

 

Så har jeg de stygge tre listene på interiøret, fant ikke igjen noen tråder på fjerning av disse. Jeg hadde tenkt å legge på carbon folie. Må en ta av listene for å få det bra, og er det vanskelig å få de av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en pre-face selv og der er de dekslene på bakdøren matte, mens på min nye er de blanke... egentlig finest met matt synes jeg men da må alt skiftes. Så en del videoer på youtube der folk folierte listene på A6 der de så ut som de bare tok al selve listene uten å måtte ta av dørtrekkene og deler av dash, er dette mulig på A4 også eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85

Listene på bakdøra er skrudd fast. For å komme til må du dra av dekselet som sitter på inn siden like bak. Dra ned vinduet. Dra så det dekselet som er inni bilen av, og bak der finner du skruene til dekselet på utsiden.

 

Det er heller ikke vanskelig å ta av interiør dekslene. De på dørene må du av med dør trekket for å komme til klippet bak. Interiøret har samme løsning. Må demontere litt for å komme til de låse klipsene på baksiden. Den rundt spilleren sitter kun i klips. Værste dekselet å ta av er den avlange som går over midtkonsollen og videre bortover på passasjer siden. Ene låse klipset sitter like bak midt konsollen. Jeg måtte demontere hele midtkonsollen, spiller og alt for å komme til.

 

Det er mye å demontere, men det er verdt det. Bilen blir MYE bedre inni da du får bort tre interiør listene, evt setter på carbon fiber film

Endret av Thoka85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, en stund med googleling senere. Ser ut som at B6 og senere har lister som er bare klipset på og dermed enkle og fjerne, mens min B5 har lister som ikke er like enkle å fjerne.

Fant uansett en god instruksjonsside her: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/315064-Beltline-Trim-Removal-and-Installation-Shortcut-Method

 

Er snart ferdig med å foliere alle interiørlistene selv nå. Jeg demonterte ikke midtkonsollen, men dro en strips inn på hver side av det siste klipset og bare dro det ut på den måten. Legger ut bilde når jeg har fått gjort ferdig de to siste listene, begynner å se veldig bra ut:)

Endret av hallvardr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Da har jeg fått foliert interiør listene på bilen. Må si meg meget fornøyd med resultatet:)

 

[ATTACH]33339[/ATTACH]

 

[ATTACH]33340[/ATTACH]

 

[ATTACH]33341[/ATTACH]

 

[ATTACH]33342[/ATTACH]

 

Har ikke fått gjort noe med dørhåndtakene og listen på bakdøren enda. Tror ikke dørhåndtakene vil tåle og bli tatt av da de er så oksiderte som de er. Så må nok kjøpe nye og lakke de om.

 

Bildene blei jo veldig små.

Er større her: https://skydrive.live.com/redir?resid=A803344ADAE07074!3131&authkey=!APmuvxEKoXbCwK0

Endret av hallvardr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår