Gå til innhold

Calibra

Ranger emnet


del_sol 86

Anbefalte innlegg

Jo forsåvidt. Det er litt drawback.

 

Du kan kjøre med dem nede så lenge du har tåkelys, og vippe dem opp om kvelden. Jeg kjørte med dem nede for det meste, men du får sett til å bygge om til sånn lav vipping. Sånn at de ikke står mer enn 5-6-7cm opp. Ser tøft ut.

 

Til mitt forsvar synes jeg ikke Calibran er no tøff forfra i det hele tatt. Da synes jeg celica`n er utrolig mye råere forfra når lyktene er nede.

 

Men ta å prøvekjør en. Jai love dai du kommer til å like bilen.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
NAF-test!

 

VELDIG VIKTIG!

 

Gjorde det på min.. og var absolutt verdt det.. sstor koser meg med bilen :D

 

Jeg derimot liker crx oxo veldig godt.. blir nok min neste bil :D

 

Hva skal du selge din for?

1991 Opel calibra (Solgt)

1985 Mercedes 190e 2.3 16v

2001 Peugeot 206 (Solgt)

1992 Bmw 318i Turbo (Eyecandy) (Solgt)

1991 Opel Calibra (Solgt)

1991 Toyota Mr2 (Solgt)

1991 Opel calibra (Solgt)

1990 Nissan 200sx s13 (Solgt)

2002 Opel Bertone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Var mye drit om calibra her!

før jeg kjøpte min '92 calibra turbo hadde jeg enkle krav, over 200hk og 4wd. Valget sto tilslutt mellom GT4 Carlos Sains og Calibra Turbo. Når jeg da var å prøvde en gt4 ble jeg svært skuffet. drivverket støya noe helt forjævlig og bilen var skikkelig tung (1500kg!) Hvis man i tilleg skal ha litt praktisk bil, er det et utrolig lite bagasjerom i celicaen. Vippelyktene trakk heller ikke opp.. Det har jo blitt litt lettere nå å få tak i styling til denne celicaen, men det er ikke lett.

Det kan nok hende at drivverket er sterkere på celicaen, det veit jeg ikke. Celicaen er jo en rally bil , mens Calibraen er en DTM bil. men hvis du behandler Calibraen fint og bruker de enkle huskereglene til Martin Schanke så holder kassen lenge! selv med hard kjøring. selv har jeg en forsterka kasse på min som fordeler 50/50. og jeg styrer unna burning på asfalt. Hvis ikke dette holder finnes det også Racing kasser som flytter nesten all krafta bak. men de koster..

Hva som er penest å se på kan man nok diskutere til dommedag. selv synes jeg det vanlige turbo-panseret er bedre enn Carlos-panseret på celicaen. Vippelyktene har jeg allerede nevnt. og den vingen som noen har parkert bakpå celicaen må kastes snarest! det skal være en stor supra-vinge på den bilen, det blir bra! Hvis man i tilleg Kjører på med noen skikkelig feite hjul, og slipper bilen ned på bakken begynner det å hjelpe! (har et bilde her, men veit ikke hvordan man legger det ut)

Det ble sagt noe om lys her også. Ja calibraen har ikke de beste lysa akkurat, det var en stor nedtur fra '88 bmw'n min. nå finnes det jo mange forskjellige pærer man kan sette i, men...

 

Men alt tilsammen er jeg godt fornøyd med Calibraen min! let the fun begin som dem sier!

------------------------

Én gang 4wd, alltid 4wd!

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Xtreme220

Var mye drit om calibra her!

før jeg kjøpte min '92 calibra turbo hadde jeg enkle krav, over 200hk og 4wd. Valget sto tilslutt mellom GT4 Carlos Sains og Calibra Turbo. Når jeg da var å prøvde en gt4 ble jeg svært skuffet. drivverket støya noe helt forjævlig og bilen var skikkelig tung (1500kg!) Hvis man i tilleg skal ha litt praktisk bil, er det et utrolig lite bagasjerom i celicaen. Vippelyktene trakk heller ikke opp.. Det har jo blitt litt lettere nå å få tak i styling til denne celicaen, men det er ikke lett.

Det kan nok hende at drivverket er sterkere på celicaen, det veit jeg ikke. Celicaen er jo en rally bil , mens Calibraen er en DTM bil. men hvis du behandler Calibraen fint og bruker de enkle huskereglene til Martin Schanke så holder kassen lenge! selv med hard kjøring. selv har jeg en forsterka kasse på min som fordeler 50/50. og jeg styrer unna burning på asfalt. Hvis ikke dette holder finnes det også Racing kasser som flytter nesten all krafta bak. men de koster..

Hva som er penest å se på kan man nok diskutere til dommedag. selv synes jeg det vanlige turbo-panseret er bedre enn Carlos-panseret på celicaen. Vippelyktene har jeg allerede nevnt. og den vingen som noen har parkert bakpå celicaen må kastes snarest! det skal være en stor supra-vinge på den bilen, det blir bra! Hvis man i tilleg Kjører på med noen skikkelig feite hjul, og slipper bilen ned på bakken begynner det å hjelpe! (har et bilde her, men veit ikke hvordan man legger det ut)

Det ble sagt noe om lys her også. Ja calibraen har ikke de beste lysa akkurat, det var en stor nedtur fra '88 bmw'n min. nå finnes det jo mange forskjellige pærer man kan sette i, men...

 

Men alt tilsammen er jeg godt fornøyd med Calibraen min! let the fun begin som dem sier!

 

Finnes enkle måter å få bedre lys..

Legge opp nye ledninger med relé direkte til lysene.

Kjøpe angeleyes-lykter (som forhåpentligvis kommer på markedet snart..)

Skifte pærer(som ikke har så mye innvirkning)

Skifte til Xeonpærer(Bedre lys ja... men ulovelig pga ikke automatisk høydejustering)

Bygge om til full Xeon(Koster flesk(25000)! men da har man garantert bra lys og det er lovelig)

Daniel Bømark

957 46 808

 

'90 Opel Calibra 2.0i 16V Turbo http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=83010

'86 Ford Escort XR3i *Bruksbil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by intenzo

vippelykter er tøffe så lenge de ikke er i bruk(ligger nede)

 

Titt på 200SX da vettu. 170 hester ren moro!

 

Hva er da vitsen med vippelykter??

 

Har siklet på 200SX lenge nå.. er det noen som har en liggende er jeg kanskje interessert i bytte :)

Daniel Bømark

957 46 808

 

'90 Opel Calibra 2.0i 16V Turbo http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=83010

'86 Ford Escort XR3i *Bruksbil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Vurderer å kjøpe en calibra,men har hørt mange snakket om at de medfører mye skruing osv? Hvordan er deres erfaringer med calibran?

 

har en 91 calibra selv som jeg bygger om stadig er ikke store motoren i den men skal bygge , skal selv kun ha forhjulstrekk ikke 4x4 for den fordelings kassa holder ikke med masse trim , så jeg velger grevling med sperre og sliks hjul i stede ....

vurderer også å bygge om til bakhjuls trekk ...

 

billig bil også i turbo utgave enkel å skru på , men det som jeg mener er noe drit er standard rust til opel ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår