Tonypettersen Skrevet Juli 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2012 heisann, er det noen som vet hva spesialvertøyet som låser av kamhjulet på AEG 1,9 diesel heter? gjerne pluggen til å låse av dieselpumpehjulet også. det er i en 96 n6. jeg må nok bestille disse siden jeg sliter med å få dette til å stemme når jeg har strammet til strammehjulet :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonypettersen Skrevet Juli 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2012 nevermind jeg laga verktøyet selv.. sukk disse tullmotorene som skal i en drøss med modeller! helt uten merking for tdc på reimhjul så har den pinadø to hull for låsing av dieselpumpe.. så nå må jeg av med reima igjen å snu hjulet 180grader.. reima er jo utslitt før den blir tatt i bruk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juli 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2012 Er en stor fordel å vite hva man driver med..... Du har merket på veiva på svinghjulet. Skru ut den grønne pluggen på toppen av girkassa. Av med toppdeksel og låse kammen i bakkant. Løsne kamhjulet (sitter på kon, ikke kile) Låse dieselpumpehjulet. Hadde du gjort dette til å begynne med hadde du sleppi alt detta tullet.. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonypettersen Skrevet Juli 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2012 jepp når jeg låste i neste hull i blokka bak pumpehjulet så startet bilen som den skal.. svart gummiplugg på kasse på AEF, men den kan stamme fra en caddy.. forrige eier fikk skiftet motor i tjekkia eller et av baltikum landene. å det var ingen AEF motor som sto i.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonypettersen Skrevet Juli 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2012 hvordan du får det til at jeg har gjort det på annet vis ser jeg ikke men det får nå bare være.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg