Gå til innhold

Yaris Verso D4D eller VVT?

Ranger emnet


jepsipepsi

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er på utkikk etter en driftsikker varebil som skal brukes privat. Har kommet fram til at en Yaris Verso kan være et godt kjøp. Har i utgangspunktet mest lyst på D4D motoren, men er det noen som har tanker rundt hva som er mest driftsikkert og det beste motoralternativet for denne bilen? Er det noen som tips til deler o.l man burde sjekke på disse bilene som er fra 02-05? Skal det i utgangaspunktet være relativt trykt å kjøpe en slik bil med ganske høy km? ( > 180 000 )?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei!

 

Nå er det over en måned siden du skrev innlegget, kanskje du har fått deg bil?

D4-Den er det delte meninger om, jeg VET at mange Previa-eiere har fått seg noen overraskelser med sine dieselbiler. Feil på oljesil i motor (som fører til motorras) og høyt oljeforbruk er blant gjengangerne. I utgangspunktet vet jeg ikke om de samme problemene gjelder 1.4-literen, men jeg har prata med flere som har hatt dem og som ikke har vært fornøyd med motorer.

 

Har selv en '00 1.3 VVT-i som bruksbil. Den er blitt kjørt på 78k km på to år, står nå på 177k. Har hatt en liten eksoslekkasje foran (tydeligvis en gjenganger, er noen fjærer og bolter ned fra collectoren som ruster så det fremre røret løsner litt) og en lampe for motorstyring. Sistnevnte er så vidt jeg har skjønt en gjenganger på disse, en sensor som sitter på innsuget (LMM) som begynner å tulle. Disse skal kunne renses hvis du leser deg opp til en guide på nettet, hos Toyota koster de rundt 2500,-. Sitter skrudd med to skruer og hele jobben er gjort på to minutter. Toyota kan slette feilkoden for deg.

 

Min er da snart på 180-merket, men det er ingenting for disse. Ikke registerreim på disse, men kjede, som skal vare bilen ut. Min motor er ikke åpnet noensinne, er til og med på original clutch. Oljeskift innen hver 15k og girkasseoljeskift på 60k (anbefales, iallfall).

 

Spør gjerne hvis du lurer på noe mer, om du ikke allerede har funnet deg bil :) Håper du ikke har kjøpt deg en Peugeot eller Citroen i mellomtiden :)

 

Mvh Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår