Daniel89 Skrevet Juni 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2012 Har en Saab 9-5 med litt småproblemer, så mistenker jeg at turboen er gåen. Tenkte og sjekke denne, men er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Vet jeg må fjerne eksosen fra turbo og kjenne etter på slark på turbinen. Er det sån at det ikke skal være noe slark overhodet, eller kan det være litt. Og, jeg regner med at jeg ikke ser så mye nedi der, så ser jo ikke om turbinene har vært borti noe, og klarer ikke fastslå AKKURAT hvor mye slark det evnt er .... ? Noen smarte tips og triks? takk på forhånd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2012 Er vel enklere å ta det på kompressorsiden. Ut og inn skal turboen være tight, opp og ned kan det være litt slakk. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Juni 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2012 (endret) Paa kompressorsiden kan du ogsaa sjekke tetningen paa den siden av turboen. Naar du tar av slangen saa sjekk om det ligger olje i slangen, ligger det mye saa slipper den olje inn i motoren. Er det bare litt film saa spiller det ikke noen rolle. Har bilen Lambda saa kan den ogsaa bli litt forvirret dersom tetningen paa eksossiden slipper ut litt olje den veien. Endret Juni 29, 2012 av Deltaone Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg