Gå til innhold

"Summelyd" i anlegget ved visse anledninger ??

Ranger emnet


OleIdole93

Anbefalte innlegg

Hei !

 

Har forsterker, bass og 2 6*9 ere i bilen. Vet at dette er kanskje et kjent problem for mange når det kommer til summelyden, og JA jeg har lagt strøm og signalkabel på hver side av bilen og så langt unna hverandre som mulig :) Når jeg har i tenninga på bilen og spiller musikk er det absolutt ingen summelyd, men så fort i det jeg starter motoren kommer lyden. Noen som har en god løsning på dette ?: ) Er jo med motoren PÅ jeg gjerne skulle ha hørt på musikk ^^

 

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bytte til et annet punkt, setebeltefestet pleier å være greit, bare husk å pusse ned til blankt metall og bruk en egnet kabelsko ;)

Har du oppgradert kablene mellom dynamo og bettari, samt batteri og chassie?

 

jeg har kun satt inn nye ledninger i forhold til anlegget (strømkabel fra batteriet til forsterkern osv) Ellers er alt urørt. Først hadde jeg kun bass satt opp, da var ikke lyden der. Etter noen uker satte jeg inn 6*9ere i kasser og koblet også dette opp mot forsterkern. Det var først etter jeg hadde koblet opp 6*9erne at denne lyden dukket opp. Jordningspunkt osv har vært det samme hele veien

 

Bilen er forresten en Honda Civic '97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du belaster forsterkeren mere nå, så da kan det hende den ikke har god nok jording, så jeg ville sjekket det var jeg deg, for dette er et jordingsproblem, du må bare finne ut hvor. Det er heller ikke like lett å høre denne susingen i en sub, da den kun skal spille de laveste frekvensene, og slik støy ofte er litt mere høyfrekvent ;)

Du kan prøve å jorde ytterste del av signalkabelen og se om det gjør noen forskjell også.

 

Er det foresten noen spes grunn til at du ville ødelegge lydbildet med et bar 6x9" bak deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår