mowjow Skrevet Juni 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2012 Hei, Jeg har en Ford Mondeo 95 2.0 GLX. Den starter uten problemer, men motoren stopper etter 2 sekunder. Bilen rykket veldig før den til slutt stoppet og nå ikke vil gå på tomgang. Jeg har byttet ut den beryktede T-slangen (som viste seg å være defekt),men dette hjalp ikke på tomgangsproblemet. Det virker som at hvis jeg gir gass rett etter start så stopper motoren enda fortere. Hva kan dette være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2012 Tett katalysator/eksosanlegg? Eller def. bensinpumpe Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowjow Skrevet Juni 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2012 Jeg hører at bensinpumpa kjører når jeg skrur på tenninga. Sjekka bensinfilteret bak rett foran tanken, den virker grei, og fikk pumpa inn bensin til motoren etter å skrudd tenningen av og på 4-5 ganger. Starter, men dør igjen etter 2 sekunder. Så ja, det kan nok være noe med eksosanlegget. Hvordan sjekker jeg om dette er problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2012 Demonterer og prøvekjører:) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowjow Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2012 gløsna eksosanlegg/katalysator men d hjalp ikke. now what? kan det være noe med vakumet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2012 Bensinpumpe/filter. Kan være at trykket er for dårlig selv om pumpa går. Eller som en politibil jeg var borti engang. 2 kg jord i bensintanken. :) Sitter jo et filter i inngangen til pumpa Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowjow Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2012 Skru vekk hele tanken, eller holder det bare å sjekke bensin pumpa? Den kan man vel sjekke under baksetet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowjow Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2012 å hvordan vet jeg om det er for dårlig trykk fra bensinpump? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2012 Trykket kan jo måles i motorrommet, men man må ha noe å måle med da Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg